Podľa prieskumu by respondenti pod stromček chceli dostať aj mobily a smartfóny (16 %), zájazdy (16 %), počítače a notebooky (15 %), bežnú kozmetiku (12 %), obuv či kabelky (12 %). Vyplýva to z prieskumu agentúry TNS, ktorý robila na reprezentatívnej vzorke tisíc respondentov v novembri.
Ženy by si podľa prieskumu chceli pod vianočným stromčekom nájsť hlavne oblečenie, knihy, parfumy, klenoty, hodinky, luxusnú pleťovú či dekoratívnu kozmetiku, nábytok a bytové doplnky.
Muži sa na Vianoce potešia spotrebnej elektronike, smartfónom, notebookom a potrebám pre domácich majstrov. Mladých ľudí by najviac potešilo oblečenie, peniaze, smartfóny, notebooky a tablety, starší ľudia si želajú potreby pre domácich majstrov, knihy a vitamíny.
Podľa prieskumu agentúry TNS by knihy ako darčeky urobili radosť ľuďom s vyšším vzdelaním, respondenti s nižším vzdelaním by si pod vianočný stromček želali skôr peniaze, oblečenie, mobily, notebooky, fotoaparáty a darčekové poukážky.
Podľa prieskumu bude aj tento rok väčšina Slovákov nakupovať prevažne oblečenie (56 %), dve pätiny kúpia knihy (43 %) a hračky (40 %). Tretina prekvapí svojich blízkych pod vianočným stromčekom parfumom (33 %) a bežnou kozmetikou (32 %). Medzi darčekmi nebudú chýbať ani peniaze, športové oblečenie a obuv, luxusná pleťová a dekoratívna kozmetika, obuv a kabelky.