Pri reforme ESO sú prioritou klientske centrá, tvrdí Kaliňák

Dobudovanie klientskych centier bude na rok 2015 hlavnou výzvou pri reforme ESO, povedal minister vnútra Robert Kaliňák. „Dôležité bude aj postupné uvádzanie elektronických služieb,“ hovorí minister.

01.01.2015 20:27
Robert Kaliňák, minister vnútra Foto: ,
Minister vnútra Robert Kaliňák
debata (6)

Rezortu vnútra sa podarilo zatiaľ otvoriť dvadsať klientskych centier, z toho tri sú mimo okresných miest – v Štúrove, Želiezovciach a Šahách. V testovacej prevádzke je ďalších deväť centier v okresných mestách, dve testujú v Hnúšti a Spišskej Starej Vsi.

„Klientske centrum predstavuje pre občana jednotné miesto, kde si môže vybaviť svoje požiadavky na štátnu správu bez finančne a časovo náročného cestovania za úradmi,“ pripomenula Dana Pohlodová z tlačového odboru ministerstva. V novom roku bude ministerstvo pokračovať v otváraní centier, ktoré majú byť postupne v každom okresnom meste. Okrem toho budú centrá aj v niektorých lokalitách tak, aby bolo centrum občanom dostupné do 50 kilometrov alebo hodinu cesty verejnou dopravou.

Výsledky reformy ESO a snaha vylepšiť procesy na úradoch sa ukazujú podľa ministra Kaliňáka napríklad na dopravnej polícii v Bratislave. „Na dopravnom inšpektoráte na Kopčianskej ulici sa čakacia doba znížila z priemerných troch hodín niekedy až na dvadsať minút. Zvýšil sa priemerný počet vybavených ľudí z 800 na 1 100 a novými elektronickými službami tlak ešte klesne a ľudia budú veci vybavovať priebežne,“ uviedol minister.

6 debata chyba
Viac na túto tému: #ministerstvo vnútra #Robert Kaliňák #reforma ESO