Rezortu vnútra sa podarilo zatiaľ otvoriť dvadsať klientskych centier, z toho tri sú mimo okresných miest – v Štúrove, Želiezovciach a Šahách. V testovacej prevádzke je ďalších deväť centier v okresných mestách, dve testujú v Hnúšti a Spišskej Starej Vsi.
„Klientske centrum predstavuje pre občana jednotné miesto, kde si môže vybaviť svoje požiadavky na štátnu správu bez finančne a časovo náročného cestovania za úradmi,“ pripomenula Dana Pohlodová z tlačového odboru ministerstva. V novom roku bude ministerstvo pokračovať v otváraní centier, ktoré majú byť postupne v každom okresnom meste. Okrem toho budú centrá aj v niektorých lokalitách tak, aby bolo centrum občanom dostupné do 50 kilometrov alebo hodinu cesty verejnou dopravou.
Výsledky reformy ESO a snaha vylepšiť procesy na úradoch sa ukazujú podľa ministra Kaliňáka napríklad na dopravnej polícii v Bratislave. „Na dopravnom inšpektoráte na Kopčianskej ulici sa čakacia doba znížila z priemerných troch hodín niekedy až na dvadsať minút. Zvýšil sa priemerný počet vybavených ľudí z 800 na 1 100 a novými elektronickými službami tlak ešte klesne a ľudia budú veci vybavovať priebežne,“ uviedol minister.