Televízne spoty neodvysiela komerčná Markíza, ktorá má najväčšiu sledovanosť na trhu. Riaditeľ Markízy Matthias Settele dôvodil tým, že komunita LGBTI nemá na kampaň také finančné prostriedky ako druhá strana. Na rovnaký argument upozornil začiatkom týždňa aj denník Pravda. Spoty nebude vysielať ani verejnoprávna RTVS, ktorej to nedovoľuje zákon. V prípade televízie JOJ prebiehajú rokovania a konečné rozhodnutie zatiaľ nepadlo.
Podľa hovorkyne Markízy Tatiany Tóthovej za rozhodnutím generálneho riaditeľa Matthiasa Setteleho stojí aj fakt, že zatiaľ čo organizátori referenda sú pripravení tému komunikovať, ľudia s iným názorom zvyčajne nie sú organizovaní tak, aby dokázali zaplatiť reklamné spoty, ktoré by prezentovali ich postoje. V takom prípade by mohlo podľa vedenia televízie dôjsť k zvýhodneniu len jednej strany. „Rozhodnutie televízie však nijako nesúvisí s témou referenda, ale hovorí o tom, ako budeme postupovať pri každom referende,“ spresnila Tóthová.
Aliancia mala záujem, aby spoty vysielala aj RTVS. Hovorkyňa Dominika Šulková uviedla, že ani verejnoprávna televízia nevyčlení priestor na vysielanie reklamy k referendu. Odvolala sa pri tom na zákon o vysielaní a retransmisii, ktorý zakazuje vysielanie politickej reklamy, pokiaľ osobitný predpis neustanovuje inak. V tomto prípade je podľa Šulkovej osobitným predpisom zákon o spôsobe vykonania referenda, ktorý však nijako neupravuje vysielanie politickej reklamy. „RTVS na základe uvedeného nevyčlení priestor na vysielanie reklamy súvisiacej s referendom,“ dodala Šulková.
Z televízie JOJ potvrdili, že Aliancia za rodinu ich oslovila so žiadosťou o odvysielanie spotov. „Zatiaľ nepadlo definitívne rozhodnutie, aktuálne prebiehajú rokovania,“ reagovala hovorkyňa Lucia Kulihová.