Presťahovanie ombudsmanky bude stáť asi 25-tisíc eur

Náklady na presťahovanie do nových priestorov odhaduje Kancelária verejnej ochrankyne práv na 15-tisíc eur, náklady na vypracovanie bezpečnostného projektu (zabezpečenie ochrany osobných údajov) na sedem- až desaťtisíc eur.

20.01.2015 10:10
Jana Dubovcová Foto: ,
Jana Dubovcová
debata (8)

Ako informoval ombudsmankin poradca pre média a komunikáciu Ján Glovičko, väčšina peňazí pôjde na samotné presťahovanie a vyriešenie serverov, archívu a spisov s osobnými údajmi, ako aj na nové telefonické linky či dvojitý nájom aj v pôvodných aj nových priestoroch počas sťahovania.

Kancelária Jany Dubovcovej nebude od 16. marca sídliť v priestoroch na Nevädzovej ulici v Bratislave, ale v budove na Grösslingovej ulici. Jej kancelária v októbri minulého roku listom požiadala ministerstvo financií o zvýšenie limitu príjmov a výdavkov na tento rok o 25-tisíc eur. Dôvodom bolo práve sťahovanie do novej budovy.

„V čase prípravy rozpisu východísk rozpočtu, začiatkom mája, sme nemali vedomosť o sťahovaní kancelárie. Z tohto dôvodu rozpis nezohľadňoval náklady vyvolané sťahovaním,“ píše sa v liste. Rezort financií však kancelárii ombudsmanky na list neodpovedal.

„Ministerstvo financií nepovažuje za odôvodnené uvedenej organizácii z titulu sťahovania do nových priestorov zvyšovať limit výdavkov,“ uviedol tlačový odbor ministerstva. Hoci teda úrad ombudsmanky žiadal o navýšenie rozpočtu o položku na sťahovanie, neschválili nám ani jedno euro, čo výrazne zasiahne do plánovaného rozpočtu kancelárie na rok 2015, pripomenul Glovičko.

Dubovcovej úrad zháňal vlastnými silami nové sídlo viac ako dva roky, aby ušetril náklady za prenájom priestorov. V súčasnosti sídli v komerčných priestoroch, kde len za posledné dva roky stiahol výšku nájmu o 80-tisíc eur.

„V nových priestoroch mala kancelária ušetriť ďalších 40-tisíc eur, avšak vzhľadom na prístup štátu k jej sťahovaniu minie tieto peniaze na položky, ktoré nesúvisia s podstatou pôsobnosti verejnej ochrankyne práv, teda s ochranou základných práv a slobôd,“ poznamenal Dubovcovej poradca pre médiá a komunikáciu.

Kancelária ombudsmanky zmení v marci definitívne adresu. Pracovisko bude mať v budove Správy služieb diplomatického zboru, kde donedávna sídlilo zastúpenie Rozvojového fondu OSN. V týždni medzi 9. a 12. marcom nebudú z technických príčin možné predovšetkým osobné návštevy počas stránkových hodín či osobné podávanie podnetov.

V týždni po 16. marci bude prevádzka obmedzená. „Podávateľov podnetov preto chceme poprosiť o trpezlivosť a pochopenie, a tiež ich požiadať, aby v marci využívali predovšetkým e-mailovú alebo listovú komunikáciu,“ dodal Ján Glovičko.

8 debata chyba
Viac na túto tému: #ombudsmanka #presťahovanie