Zákon o štátnej službe síce neporušuje, namieste je však otázka, či je to v súlade s etikou. Odpoveďou je reakcia ministerstva zahraničných vecí, ktoré svojho zamestnanca dôrazne upozornilo, aby sa v budúcnosti reklame pre komerčné subjekty vyhýbal.
Reklamný spot Slovenskej sporiteľne sa objavoval vo vysielaní televízií a Peter Dvorský v ňom vykukajúc z okna vlaku spieva hit v minulosti natočený spoločne s Karlom Gottom a Pavlom Haberom.
Bývalý šéf Úradu pre štátnu službu Ľubomír Plai povedal, že vystupovanie v spote nesúvisí priamo s výkonom práce Dvorského, preto sa spevák nedopúšťa porušenia zákona. Zdôraznil však, že by sa mal takýchto aktivít zdržať. „Étos štátneho zamestnanca hovorí o tom, že si na takéto veci musí dať pozor, pretože by ničím nemal ohroziť dôveru ľudí voči nestrannosti, nezaujatosti a objektívnosti štátnej služby,“ mienil Plai.
Rezort diplomacie sa vyjadril, že zákon o štátnej službe nezakazuje účinkovanie štátnych zamestnancov v reklame. Peter Dvorský uzavrel na reklamu zmluvu o umeleckej činnosti výkonného umelca, ktorá spadá pod autorský zákon. „Aj napriek uvedenému ministerstvo zahraničných vecí pána Petra Dvorského dôrazne upozornilo, aby sa v budúcnosti vyhýbal účinkovaniu v reklamách pre akékoľvek komerčné subjekty,“ uviedol tlačový odbor ministerstva.
Rezort ďalej tvrdil, že podľa vyjadrenia Dvorského ponuku na účinkovanie v krátkom zábere vo vianočnej reklame v piesni Svet lásku má prijal v dobrej viere a z pocitu akejsi kolegiálnej zodpovednosti voči tvorcom a interpretom skladby, ktorú mnohí ľudia považujú za hit desaťročia.,,Dovoľujeme si pripomenúť, že Peter Dvorský v tejto reklame priamo nepropagoval komerčnú spoločnosť ani komerčný produkt, je však pravdou, že svojím účinkovaním v nej pomohol reklamný spot ,zatraktívniť‘," tvrdil tlačový odbor.
Ministerstvo zahraničných vecí podľa politológa Tomáša Koziaka asi veľmi dobre vedelo, prečo upozornilo Dvorského a narážalo na morálnu rovinu celej záležitosti. „Je platený z prostriedkov štátu a išlo o komerčnú reklamu ako vyšitú. Z toho dôvodu by som povedal, že asi priveľmi etické to nebolo, pri všetkej úcte k Petrovi Dvorskému. Nemal to podľa môjho názoru robiť,“ usúdil Koziak.
Podobizeň operného speváka je však aj na internetovej stránke spoločnosti Mitsubishi Motors Slovenská republika. Ako informoval rezort diplomacie, podľa vyjadrenia Dvorského od svojho nástupu do funkcie riaditeľa Slovenského inštitútu neúčinkoval v žiadnych ďalších komerčných reklamách a ani pre spomínanú automobilku. Podľa tlačového odboru Dvorský nevlastní a ani nepoužíva automobil tejto značky na súkromné ani na služobné účely.
Napriek tomu operný spevák propaguje na webe Mitsubishi ASX. V texte pod obrázkom auta hovorí: „Som spokojným majiteľom Mitsubishi Outlander, a preto so záujmom sledujem dianie v japonskej automobilke…“ Podľa PR manažérky spoločnosti nejde o reklamu. Keď kupoval auto pre rodinného príslušníka, tak sa Dvorského spýtali, či môžu použiť jeho meno, tvár a odporúčanie a on súhlasil. Manažérka ďalej povedala, že sa to udialo približne pred viac ako dvomi rokmi.
„Nepoužili sme ho na nič iné, len ho máme na našej webstránke. Neplatili sme mu nič, pán Dvorský nám urobil láskavosť, keď si kupoval vozidlo Outlander,“ priblížila PR manažérka. Dvorský je vo funkcii riaditeľa Slovenského inštitútu v Ríme od mája 2013. Ide o organizáciu zriadenú ministerstvom zahraničných vecí a jeho poslaním je prezentácia Slovenska v oblastiach kultúry, umenia, regiónov, turistiky a cestovného ruchu. Podobné slovenské inštitúty fungujú aj vo Viedni, v Budapešti, Prahe, vo Varšave, v Moskve, Berlíne a v Paríži.