Licenčná rada riešila sťažnosti súvisiace s referendom

24.03.2015 16:30

Licenčná rada sa v utorok začala zaoberať ďalšími sťažnosťami na vysielanie súvisiace s februárovým referendom. Ako uviedla hovorkyňa Rady pre vysielanie a retransmisiu (RVR) Lucia Jelčová, rada v utorok začala správne konanie v prípade sťažnosti na rímskokatolícku omšu vysielanú na RTVS, na televíznej Dvojke 28. decembra 2014. Rada preverí, či bol porušený zákonný zákaz znevažovať, či hanobiť na základe politického či iného zmýšľania.

RVR dostala na odvysielanie omše 19 sťažností. V tomto prípade ide o medializovanú omšu košického arcibiskupa Bernarda Bobera, na ktorej odznel pastiersky list.

Obsah omše považovali sťažovatelia „za homofóbny a diskriminačný, podnecujúci nenávisť a program označili za nevyvážený, keďže v ňom odzneli priame výzvy na účasť na referende a kladné zodpovedanie referendových otázok“.

RVR sa na utorkovom zasadnutí zaoberala v súvislosti s referendom zo 7. februára iniciovaným Alianciou za rodinu aj podnetom na program 100 názorov vysielaný RTVS na Dvojke v premiére 17. januára. Podľa autora sťažnosti bol program ladený proti referendu, odznel v ňom názor sociálnej antropologičky na rôznorodosť rodín. Rada podnet označila za neopodstatnený.

Prvou sťažnosťou súvisiacou s referendom sa RVR zaoberala 24. februára a sťažnosť uznala za neopodstatnenú. Konkrétne išlo o sťažnosť na Správy RTVS vysielané 13. decembra, na príspevok o výsledkoch rokovania Rady KDH, v ktorom údajne odznela priama výzva na účasť na referende.

RVR spolu dostala k referendu deväť podnetov a zvyšnými sa bude zaoberať na najbližších rokovaniach.

Podnety sa okrem RTVS – verejnoprávnej televízie aj rozhlasu týkajú i vysielania Fun rádia a televízií LUX, TA3 a Severka. Na prešetrenie sťažností má rada 90 dní od ich zaevidovania.

#médiá #RTVS #Fun rádio #Rada pre vysielanie a retransmisiu #TA3 #referendum o rodine
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku