Jeho prítomnosť nijako neobmedzila prevádzku letiska, keďže to má dostatok parkovacích plôch, a tak mohlo stáť bokom od civilných lietadiel. Letecký odborník, ktorý chce ostať v anonymite, potvrdil, že maďarskí vojenskí mechanici motor testovali.
„Zrejme ale išlo o vážnejšiu poruchu, keď musela stíhačka núdzovo pristáť a ostala na Slovensku niekoľko dní,“ dodal. Za celý čas jej pobytu zinkasuje košické letisko od maďarskej armády aj letiskové poplatky.
Podľa informácií denníka Magyar Nemzet lietadlo Gripen maďarskej armády sa v piatok vracalo zo Švédska. Na kecskemétskej leteckej základni čakali prílet šiestich bojových strojov a ich sprievodného An-26. Doletelo však len päť stíhačiek, pilot šiesteho Gripenu sa pravdepodobne pre poruchu s prívodom paliva rozhodol núdzovo pristáť na košickom letisku.
Maďarské bojové stroje sa počas uplynulého týždňa zúčastnili a na švédskom letisku Vidsel na vojenskom cvičení „Vzdušná prevaha 2015“ v streľbe raketami a kanónmi.
Maďarská stíhačka Gripen musela po poruche motora zatiaľ núdzovo pristávať iba raz, a to pred štyrmi rokmi v Kecskeméte. Piatkové núdzové pristátie v Košiciach bolo prvým v zahraničí. JAS – 39 Gripen je švédskej výroby a do výzbroje švédskeho letectva bola zaradená v roku 1993.
Okrem Maďarska, ktoré si prenajíma 14 strojov, si rovnaký počet týchto strojov prenajíma aj Česko. Ďalšie lietadlá majú vo výzbroji Thajsko, Juhoafrická republika a letecká škola vo Veľkej Británii, ktorá ich využíva na výcvik skúšobných pilotov po celom svete.