Nebola to však obyčajná jazda, ale niesla sa v znamení zašlých čias prvomájových sprievodov a akcií. Tatrancom aj návštevníkom našich veľhôr sa tento nápad páčil a električka včera previezla tisíce ľudí.
Vychutnal si ju aj Prešovčan Štefan Amrich s rodinou. „Dýcha na nás história, je to pekné. V dobrom spomínam na socializmus a 1. máj, zúčastňoval som sa na ňom ako pionier, dnes už deti nevedia, aké to bolo. Pre mňa je to o nostalgii. Škoda, že električka nejazdí častejšie,“ myslí si Amrich.
Prednosta Veterán klubu železníc Poprad Jaroslav Vančo tvrdí, že oslavy 1. mája berú s recesiou, ale nechcú tento sviatok nasilu zosmiešňovať. Navyše sa tak pridali k prvomájovým retro oslavám vo Vysokých Tatrách, kde recesisti už niekoľko rokov organizujú sprievody, ktoré pripomínajú tie spred vyše štvrťstoročia. Na električke a vagónoch nechýbali sovietske vlajky či päťcípa hviezda.
„Zaujímavé je, že kedysi ľudia chodili na 1. máj povinne, dnes je to dobrovoľné a chodí ich dosť. V sprievode si môžeme kričať, čo chceme, predtým nám prikázali, čo treba,“ dodal Vančo s tým, že nechcú oslavovať socializmus, ale zaspomínať si.
Kométa už toho zažila skutočne dosť, vyrobili ju v roku 1912 v budapeštianskej továrni Ganz a na tatranských tratiach slúžila do roku 1975, o rok neskôr jej hrozilo zošrotovanie.

Mladej partii dobrovoľníkov sa ju podarilo zachrániť a v roku 1987 ju spojazdnili vďaka filmárom z Barrandova. Tí potrebovali Kométu do seriálu Rodáci.
Turisti v Tatrách sa ani nestačili spamätať z jazdy Kométy a hneď sa mohli preniesť v čase vďaka recesistickému retro sprievodu. Ten vyštartoval spred tribúny pri Terase Alpina v Novom Smokovci. "Ako to vzniklo, nikto nevie.
Najprv sme našli zástavu, niekto prišiel v pionierskej košeli, najskôr sme boli šiesti a potom sa to rozbehlo. Bolo to spontánne," opísal začiatky dnes už pravidelnej akcie organizátor Juraj Martiček.