Rektori žiadajú novú metodiku dotácií pre vysoké školy

Slovenská rektorská konferencia (SRK) požaduje, aby ministerstvo školstva v priebehu toho roka pripravilo metodiku rozpisu dotácií pre verejné vysoké školy (VVŠ) v záujme vytvorenia predpokladov pre strategické riadenie týchto škôl a zvyšovanie kvality vzdelávania a vedeckovýskumnej činnosti.

19.05.2015 22:22
debata (5)

Nová metodika by podľa SRK mala byť stabilná a platiť dlhšie časové obdobie, minimálne tri roky. Ako informoval prezident rektorskej konferencie Rudolf Kropil, metodika by podľa rektorov mala byť schválená aj s rozdelením dotácií pre jednotlivé vysoké školy do konca roka 2015 tak, aby VVŠ neboli v rozpočtovom provizóriu.

SRK podľa uznesenia z dnešného zasadnutia tiež požaduje zvýšenie prostriedkov do rozpočtu VVŠ pre potreby základnej udržateľnosti v medziročnom náraste o päť percent, aby sa slovenské VVŠ v relatívnych hodnotách priblížili k výške financovania vysokých škôl v krajinách V4.

Zvýšenie by teda malo predstavovať minimálne 20 miliónov eur ročne. Rektori sa na dnešnom zasadnutí tiež zhodli na podpore urýchleného schválenia Akčného plánu implementácie Stratégie výskumu a inovácií pre inteligentnú špecializáciu SR (RIS3) vo vláde SR, aby vysoké školy, vedeckovýskumné inštitúcie a podnikateľská sféra mohli čerpať prostriedky zo štrukturálnych fondov Európskej únie na výskum a inovácie z programového obdobia 2014 – 2020.

SRK podľa uznesenia oceňuje partnerský prístup ministerstva školstva pri príprave dokumentu, podporuje prijatie akčného plánu predloženého ministrom školstva a ministrom hospodárstva a jeho schválenie vo vláde SR a žiada uskutočniť ďalšie potrebné kroky k začatiu čerpania prostriedkov z nového programového obdobia najneskôr do jesene 2015.

V tajnom hlasovaní tiež na návrh ministerstva školstva členovia SRK zvolili Jaroslava Holečeka za podpredsedu Akreditačnej komisie vlády SR a Andreja Dukáta, Michala Fendeka a Petra Markoša za členov komisie.

5 debata chyba
Viac na túto tému: #financovanie #vysoké školy #rektori