Oficiálne príčiny nehody zatiaľ nie sú známe. Podľa informácií denníka Pravda by malo ísť o mikrospánok u šoféra kamióna. „Vodič kamióna prešiel do protismeru a na 90 percent bol dôvodom mikrospánok. Z nehody je otrasený a v nemocnici povedal, že si na nič nepamätá,“ uviedol zdroj denník Pravda. Žena, ktorá nehodu neprežila, mala pracovať ako gastroenterologička.
Hovorkyňa Krajskej polície v Žiline Jana Balogová povedala, že dopravná nehoda sa stala okolo siedmej hodiny ráno na ceste 1/11 pred tunelom Horelica. Zasahovali pri nej hasiči z Čadce. Táto cesta patrí na Slovensku medzi najvyťaženejšie a v rámci Žilinského kraja je spolu s cestou 1/18 medzi Žilinou a Martinom najfrekventovanejšia.
„Z doposiaľ nezistených príčin prešiel dvadsaťpäťročný vodič poľského kamióna smerujúceho z Čadce do Žiliny do protismeru, pričom najskôr zachytil zadnú časť oproti jazdiaceho poľského kamióna. Za ním zachytil ďalšie motorové vozidlo Volkswagen Passat,“ popisuje nehodu hovorkyňa.
Potom sa poľský kamión skrížil cez jazdné pruhy a čelne sa zrazil s Toyotou Raw, ktorú viedla päťdesiatjedenročná žena. „Pri zrážke utrpela zranenia nezlučiteľné so životom. Do Toyoty narazil ešte ďalší vodič Škody Octavia, ktorý išiel v rovnakom smere ako vodička, utrpel len ľahké zranenia. Alkohol u vodičov zistený nebol,“ dodala Balogová.
Cesta v tomto úseku je v pomerne neprehľadnej zákrute na konci stúpania. Rozhľad trochu komplikuje oporný múr, ktorý je hneď v zákrute. Aj napriek tomu, že šírka tejto cesty je na pomery iných ciest možno až nadštandardná, treba si uvedomiť, že bola budovaná s iným cieľom. Upozornil na to Pavol Kajánek z Výskumného ústavu dopravného v Žiline.
„Tento úsek cestnej komunikácie bol budovaný tak, aby bol v budúcnosti súčasťou plnohodnotnej smerovo rozdelenej diaľnice D3, a preto terajšia obojsmerná premávka môže byť pre niektoré znížené rozhľadové pomery nebezpečná. Svedčia o tom už viaceré dopravné nehody, ktoré sa na tomto úseku stali a mali zväčša dosť významné následky na škode, respektíve zdraví vodičov,“ vysvetľuje Kajánek.
Ako expert dodal, prednedávnom bol na úseku rozšírený zákaz predbiehania, pretože tento manéver bol pri intenzite a pomerne rýchlej premávke nebezpečný. Hlavným problémom podľa neho nie je technický stav cesty, ale správanie sa vodičov.
Úsek je vybavený svetelnými premenlivými dopravnými značkami a pomerne často sa tu znižuje rýchlosť, čo najmä zahraničné kamióny nerešpektujú. „Z vlastnej skúsenosti môžem potvrdiť situácie, keď sa poľský kamión tadiaľto a dokonca aj tunelom rútil rýchlosťou 100 km/hod aj napriek tomu, že tam bola rýchlosť premenlivým dopravným značením regulovaná z 80 na 40 km/hod,“ podotkol Kajánek.
Na mieste nehody zasahovali siedmi hasiči s dvoma kusmi techniky až 2,5 hodiny. Ako informovala Miroslava Ondrichová, hovorkyňa Krajského hasičského a záchranného zboru v Žiline, pri nehode do pôdy unikla nafta, o čom boli informované aj štátne orgány na úseku životného prostredia.
„Pri havárii vytieklo asi 500 litrov nafty do terénu pod mostom, na ktorom sa nehoda stala. Majiteľom pozemku je Národná diaľničná spoločnosť, ktorá bude robiť na základe hydrogeologického posúdenia sanáciu, teda budú musieť zasiahnutú zeminu vybrať a naviezť novú. K ohrozeniu povrchových vôd nedošlo,“ uzavrela Mariana Martinková, riaditeľka Slovenskej inšpekcie životného prostredia v Žiline.