„Priebeh stavby spôsobuje obrovské množstvo otáznikov a svedčí o tom, že zhotoviteľ stavbu nezvláda,“ upozorňuje mestská poslankyňa Katarína Augustinič. Tvrdí, že je vysoko nepravdepodobné, že stavba bude dokončená včas. „Aj dodatočný termín 15. decembra vidím ako nereálny. Je potrebné predstúpiť pred verejnosť a na rovinu povedať Bratislavčanom pravdu,“ vyzýva Augustinič, podľa ktorej poslanci mesta nevedeli o písomnej dohode o predĺžení termínu na ukončenie stavebných prác. „Ten dodatok sa urobil zrejme teraz narýchlo. Veľmi nenápadne sa na kontrolných dňoch hovorí už aj o marcovom dátume,“ prezrádza poslankyňa, ktorá vedenie mesta žiada, aby voči zhotoviteľovi vyvodilo sankcie.
Hovorkyňa spoločnosti Eurovia Lenka Kubejová ubezpečuje, že výstavba bude ukončená tento rok. „Podľa tohto dodatku práce aj plánujeme ukončiť,“ tvrdí Kubejová. Podľa nej sa na samotnom moste robí nepretržite, ale v obývaných častiach to povolené nie je. Podpísanie časového dodatku potvrdila aj hovorkyňa mesta Ivana Skokanová, podľa ktorej je vedenie mesta s postupom prác spokojné.
Občianske združenie Bratislava Inak, ktorého členom je aj Augustinič, chce, aby zhotoviteľ pracoval 24 hodín denne, sedem dní v týždni a navýšil kapacity pracovníkov. „Stavba ani zďaleka nebudí dojem, že sa nachádza tesne pred ukončením. Evidentne na nej absentuje dostatočné množstvo robotníkov,“ argumentuje aktivista Michal Feik. Práce podľa neho výrazne meškajú na konštrukcii mosta, ale aj na petržalskej strane. Dokončená stále nie je estakáda Artmedia, nadjazd nad diaľnicou, zastávky, chodníky, cyklotrasa a chýba aj niekoľko desiatok metrov električkových koľají. „Vozovka na Štúrovej ulici mala byť hotová do konca augusta, dnes tam nie je ani len podložie pre cestu a trať,“ opísal Feik.
Starý most v Bratislave začali rozoberať 2. decembra 2013 a stavebné práce prakticky od začiatku zaostávali za harmonogramom. Projekt prestavby mosta a výstavby trate pre električky má stáť zhruba 60 miliónov eur bez DPH. Na jeho financovaní sa má z 85 percent podieľať Európska únia, 10 percentami prispeje štát a zvyšných päť zaplatí mesto. Spočiatku Bratislava tvrdila, že podmienkou na čerpanie eurofondov je ukončenie všetkých prác a ich vyfakturovanie do konca roka 2015. Dnes uvádza, že výdavky, ktoré vzniknú budúci rok, ak sa nestihnú vyfakturovať do konca decembra, bude platiť mesto a nebudú hradené z eurofondov.