Údajne asi 50-ročná Slovenka nastúpila na palubu lietadla vo Viedni v stredu 21. októbra. Počas letu nad Tureckom ju postihla náhla žalúdočná nevoľnosť. Keďže táto pasažierka turistickej triedy bola presvedčená, že nestihne prejsť celú uličku až na toaletu v zadnej časti lietadla, ponáhľala sa radšej na neďalekú toaletu v business triede, napísal portál bgnnews.com.
Vyvolala však pobúrenie pasažierov vyššej triedy a personálu lietadla, ktorí sa pokúsili dostať ženu von z toalety prvej triedy. Nasledovala hádka a Slovenka skončila s putami na rukách, ktoré jej nasadil personál lietadla.
Pilot sa potom skontaktoval s letovými dispečermi v Ankare a požiadal o povolenie pristáť na najbližšom dostupnom letisku. Stroj následne pristál v meste Erzurum a predstavitelia letiska „problémovú pasažierku“ odviedli. Lietadlo odštartovalo do cieľa v Abú Zabí bez nej.
Cestujúca vysvetlila, že do Abú Zabí išla na návštevu dcéry. Po incidente sa však ocitla sama v Erzurume, „na mieste, ktoré by som ani nenašla na mape, keby som sa o to pokúsila“, uviedla. Podľa svojich slov si v tých chvíľach poplakala. Zamestnanec správy letiska Abubekir Özcan ju však upokojil, ponúkol jej čaj, zabezpečil nové letenky a zariadil jej aj ubytovanie v hoteli. „Nikdy na túto láskavosť nezabudnem,“ dodala Slovenka.
Žena bola jedinou slovenskou cestujúcou v lietadle, ostatní boli Rakúšania, uviedol pre webovú stránku Özcan. Povedal, že čoskoro si každý uvedomil, že vlastne neurobila nič zlé. Özcan ju na druhý deň prišiel vyzdvihnúť do hotela a odprevadil ju až k terminálu letiska. Keď sa riaditeľ hotela dozvedel o jej problémoch, ubytovanie jej poskytol zdarma.
O incidente sa dozvedel honorárny konzul Slovenska v tureckom meste Mersin, Emir Bozkaya. Poslal list generálnemu riaditeľstvu Úradu pre správu štátnych letísk (DHMI) a poďakoval sa za pomoc, ktorú poskytli spoločne s Özcanom slovenskej cestujúcej.