Autorom je 23-ročný výtvarník a dizajnér, ktorý vyhral verejnú súťaž. Prihlásilo sa do nej viac ako 200 odborníkov aj laikov. Logá hodnotila odborná komisia, ktorej členmi boli zástupcovia ministerstva zahraničných vecí a traja externí odborníci na dizajn a reklamu.
Používanie špecifického národného loga je zaužívanou európskou praxou. Pomáha odlíšiť a zviditeľniť predsedníctvo konkrétnej krajiny. Naše logo tvorí veľký červený nápis SK EU 2016 predelený jednoduchým znakom pripomínajúcim zároveň smajlíka aj ľudový motív.
„Naše logo hravým spôsobom približuje Slovensko ako mladú a dynamickú krajinu. Je príťažlivé, ľahko zapamätateľné a nesie pozitívnu emóciu. Nápadité a kreatívne logo obsahuje špecifický slovenský prvok,“ spresnil hovorca ministerstva zahraničných vecí Peter Stano.
Bude umiestnené na dokumentoch, prezentačno-propagačných predmetoch, brožúrach, banneroch či oficiálnych komunikačných kanáloch, počas predsedníckych podujatí na Slovensku aj v zahraničí. Je najviditeľnejšou značkou predsedníctva krajiny v Rade Európskej únie.
Súčasne s odhalením loga začínajú fungovať aj stránky o predsedníctve na sociálnych sieťach v slovenskom jazyku. Na Facebooku s názvom Slovenské predsedníctvo v Rade EÚ a na Twitteri s názvom @skpres2016.