Anticenu za najsexistickejšiu reklamu má Janka Cigániková

Anticenu Sexistický kix za najsexistickejšiu reklamu roka získala poslankyňa NR SR Janka Cigániková (SaS) za reklamu Zbavme sa zbytočných prekážok! Anticena je určená zadávateľom najsexistickejšej reklamy vo verejnom a internetovom priestore na Slovensku a udelili ju ženy z Aliancie žien – Cesta späť, ktorá je dcérskou organizáciou mimovládnej organizácie Aliancia žien Slovenska zameranej na obhajobu ženských práv.

19.04.2016 13:57
debata (28)

Cigániková reklamou kandidovala na post poslankyne pred marcovými parlamentnými voľbami. Na fotografii má poslankyňa zobrazené nohy, obuté má červené lodičky, ktoré ladia s červenými nohavičkami, ktoré má vyzlečené a siahajú jej do polovice lýtok.

„Asi ťažko môžem povedať, že sa z tejto ceny teším. Nie je to cena, na ktorú sa dá byť pyšný. Dostala som ju za sexistickú kampaň, ale podľa mňa moja kampaň vôbec nebola sexistická. Je to fotka k blogu, v ktorom som prezentovala riešenia strany SaS na to, ako sa zbaviť prekážok v podnikaní a zbytočných byrokratických prekážok. Keď som to len písala, nemalo to odozvu, preto som to riešila takýmto spôsobom,“ povedala na dnešnom vyhlásení Sexistického kixu Cigániková.

Za prihlásené reklamy hlasovala odborná porota aj verejnosť od marca do začiatku apríla, potom súťaž vyhodnotili. „V súťaži bolo 32 reklám, z toho väčšina boli odhalené ženské telá. Nominované boli aj dve politické reklamy a tri boli s jazykovým sexizmom,“ zhrnula na dnešnom odovzdaní spoluorganizátorka Sexistického kixu Diana Gregorová. Reklamy do súťaže posielala verejnosť, podľa Gregorovej prišla reklama Janky Cigánikovej do súťaže sedemkrát. Kompletný prehľad hodnotených reklám aj s počtom hlasov od verejnosti nájdu záujemcovia na internetovej stránke sexistickykix.sk

Anticena Sexistický kix vznikla, aby tematizovala problematiku sexizmu v reklame, upozornila na jeho dôsledky pre reálne životy ľudí, najmä žien a ponúkla verejnosti nástroj, ako vyjadriť nesúhlas so sexizmom v reklame. Sexistickú reklamu definujú organizátori ako reklamu, ktorá obsahuje zobrazenia, čo ponižujú, zosmiešňujú alebo znevažujú ľudí na základe pohlavia alebo rodu, a to najmä prostredníctvom stereotypných obrazov a sexuálnej objektivizácie. Objektivizáciou rozumejú zneužívanie zväčša ženských tiel, ako objektu na pripútanie pozornosti prostredníctvom sexualizovaného zobrazenia.

28 debata chyba
Viac na túto tému: #reklama #ženy #sexistická reklama