Vo Vysokých Tatrách sa zosunula časť železničného mosta

, 05.08.2016 12:04, aktualizované: 16:07
Tatry, trať, železnica
Časť železničného mosta sa z ničoho nič samovoľne zosunula. Autor:

Časť železničného mosta medzi Tatranskou Poliankou a zastávkou Danielov dom sa dnes dopoludnia z ničoho nič samovoľne zosunula. Niekoľko minút pred tým prešiel po trati elektrický vlak s cestujúcimi. Nikomu sa nič nestalo. Dopravu na danom úseku nahradili až do odvolania autobusmi.

„O 9:19 došlo k samovoľnému zosunutiu časti mosta, ktorý má dĺžku 7,3 metra a vedie ponad potok. Železničná doprava bude v tomto úseku až do odvolania obmedzená,“ povedala hovorkyňa Železníc Slovenskej republiky Martina Pavlíková. Niekoľko minút pred zosuvom stavby prešiel po trati vlak s ľuďmi. Nikomu sa nič nestalo. V uvedenom úseku premáva počas pracovných dní 45 vlakov denne.

Hovorkyňa spresnila, že sa zrútil takzvaný bočný parapet, teda bočná oporná stena násypu, na ktorom je položená železničná trať. Spolu s ňou spadlo aj železné zábradlie. Potvrdila, že pri moste sa v tom čase nachádzali dvaja pracovníci železníc, ktorí zhodou okolností vykonávali pravidelnú kontrolu.

Na portáli vlaky.net popísal jednej z diskutujúcich, čoho boli pracovníci železníc svedkom. „Boli tam na údržbe traťováci, ktorí to videli v priamom prenose. Prešla električka, počuli len buchot zosúvajúcich sa skál a potom spadla celá betónová časť konštrukcie. Trvalo to len pár sekúnd.“

Dopravu vo Vysokých Tatrách zabezpečujú železnice nízkopodlažnými elektrickými vlakmi známymi ako „tatranské električky“ a ozubnicovými vlakmi takzvanými zubačkami, ktoré slúžia ako mestská hromadná doprava. Trate, na ktorých premávajú, majú spolu 40 kilometrov.

Tatranské električky jazdia na tratiach Poprad Tatry – Starý Smokovec, Starý Smokovec – Štrbské Pleso, Starý Smokovec – Tatranská Lomnica, označovaných ako Tatranské elektrické železnice (TEŽ). Na úseku Štrba – Štrbské Pleso vozia ľudí zubačky. Zastavujú na 22 zastávkach a staniciach. Nehoda sa stala na trati Starý Smokovec – Štrbské Pleso a späť.

Most, ktorý postavili v roku 1910, podľa Pavlíkovej pravidelne kontrolovali. „Mal všetky potrebné revízne správy z povinnej podrobnej kontroly, ktorá sa musí vykonať raz za tri roky,“ dodala hovorkyňa s tým, že posledná revízna správa je z novembra 2015. Nič nenaznačovalo, že by malo prísť k jeho porušeniu.

O možných príčinách nechcela špekulovať. „Momentálne sa to vyšetruje.“ Aby na trati mohli premávať vlaky aspoň zníženou rýchlosťou, opravy si podľa odhadov železníc vyžiadajú niekoľko týždňov.

Od pol jedenástej až do odvolania premávajú na úseku Tatranská Polianka a Vyšné Hágy náhradné autobusy. „Oproti pôvodnému režimu predpokladáme zdržanie 5 až 15 minút. Na turistický ruch to nemá žiadny dopad,“ dodala Pavlíková.

Na mieste boli ešte po druhej hodine popoludní popradskí policajti vrátane kriminalistického technika. „Obhliadajú miesto a zabezpečujú dôkazy. Asi o štvrtej popoludní má doraziť aj znalec z oblasti dopravy,“ povedal hovorca Krajského riaditeľstva Policajného zboru v Prešove Daniel Džobanik.

Polícia začala trestné stíhanie vo veci všeobecného ohrozenia. Škoda je predbežne vyčíslená na 30-tisíc eur.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

Páči sa Vám tento článok? Prosíme, podporte kvalitnú žurnalistiku.

Cieľom denníka Pravda a jeho internetovej verzie je prinášať Vám každý deň aktuálne spravodajstvo. Na to, aby sme pre Vás mohli stále a ešte lepšie pracovať, potrebujeme i Vašu podporu. Ďakujeme Vám za akýkoľvek finančný príspevok.

Podporiť Poslať SMS Predplatiť denník
#Vysoké Tatry #električka
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku