V čom spočívajú kontroly takýchto stavieb? Čo konkrétne sa
sleduje?
Pri pravidelných prehliadkach sa zväčša vizuálne kontroluje stav mostnej
konštrukcie.
Dajú sa tak odhaliť všetky nedostatky?
Príčina straty únosnosti môže byť aj bez prejavu na vonkajšej
konštrukcii mosta a nemusí byť vizuálnou prehliadkou vždy odhalená.
Kedy sa most vyhodnotí ako nebezpečný a je z neho vylúčená
doprava?
V prípade, že je v rámci pravidelných prehliadok na mostnom objekte
zistená porucha, ktorá by mohla mať za dôsledok jeho haváriu, je takýto
most preradený do havarijného stavu. Doprava na ňom je úplne vylúčená až
do času, keď trvá dočasná alebo trvalá úprava, ktorá umožňuje jeho
používanie v plnom prevádzkovom stave. Dočasnou úpravou môže byť aj
podoprenie mosta pomocou dočasnej podpernej konštrukcie, kým nie je
zabezpečená jeho celková trvalá sanácia. Tá si spravidla vyžaduje
komplexnú projektovú prípravu a dlhšiu dobu realizácie.
Most je dlhý viac ako sedem metrov. Aké následky by mohol mať
jeho zosuv v čase, keď by tadiaľ prechádzal vlak?
Ak by sa most zrútil priamo pri prejazde vlakovej súpravy, mohli by byť
dôsledky tejto udalosti priam kritické.