Poškodený most v Tatrách začali opravovať

, 09.08.2016 12:00
most, Tatry, železnica
Poškodená električková trať v Tatrách. Autor:

Železničný most medzi Tatranskou Poliankou a zastávkou Danielov dom, ktorý sa v piatok zosunul, už začali Železnice Slovenskej republiky opravovať. Čo bolo dôvodom poškodenia, vyšetruje polícia. Prizvala si aj súdneho znalca, ktorý sa k príčinám vyjadrí až v znaleckom posudku. Škoda je predbežne vyčíslená na 30-tisíc eur.

Hovorkyňa železníc Martina Pavliková uviedla, že okamžite po udalosti nasadili všetky sily a prostriedky, aby sa čo najskôr podarilo most opraviť tak, aby po ňom mohli vlaky prechádzať aspoň zníženou rýchlosťou. Počas víkendu zamestnanci železníc pripravili a navozili potrebný stavebný materiál, teda štrky a drevo, aj samotné mostné provizórium. "Najprv je potrebné rozobrať koľaj a následne vybagrovať koľajové lôžko, aby bolo možné osadiť nové mostné provizórium,“ opísala práce Pavliková s tým, že potrvajú niekoľko dní.

Príčiny samovoľného zosuvu 7,3 metra dlhého mosta postaveného v roku 1910 sú predmetom vyšetrovania. „Bol pribratý znalec z Ústavu súdneho inžinierstva v Žiline, z oblasti dopravy. Na mieste bol aj v deň zrútenia, k príčinám sa nevyjadril, urobí tak až v znaleckom posudku,“ povedal krajský policajný hovorca v Prešove Daniel Džobanik. Polícia už začala trestné stíhanie vo veci všeobecného ohrozenia.

Most sa podľa Džobanika zosunul v piatok bezprostredne po tom, čo po ňom prešla električka. Nikomu sa nič nestalo. V uvedenom úseku premáva počas pracovných dní 45 vlakov denne. „Za doposiaľ nezistených okolností došlo k uvoľneniu a následnému odtrhnutiu sa ľavého mostného parapetu železničného mosta so zábradlím, ktorý sa zrútil do koryta potoka pod ním,“ opísal krajský policajný hovorca. Zároveň podľa neho zosunula časť železničného zvršku pod ľavou časťou koľajníc nachádzajúcich sa na tomto moste, a tým sa poškodil a znefunkčnil železničný most.

Železnice SR podľa Pavlikovej spravujú na Tatranských elektrických železniciach 18 mostov, všetky majú potrebné revízie a spĺňajú podmienky pre bezpečnosť. „Most medzi Tatranskou Poliankou a Danielovým domom mal revíziu z novembra 2015," povedala hovorkyňa. Bezpečnosť je na železnici podľa nej na prvom mieste a vylučujú, že by akýmkoľvek spôsobom bola ohrozená bezpečnosť cestujúcich.

Dopravu vo Vysokých Tatrách zabezpečujú železnice nízkopodlažnými elektrickými vlakmi známymi ako „tatranské električky“ a ozubnicovými vlakmi, takzvanými zubačkami, ktoré slúžia ako mestská hromadná doprava. Trate, na ktorých premávajú, majú spolu 40 kilometrov.

Až do odvolania premávajú na úseku Tatranská Polianka a Vyšné Hágy náhradné autobusy. Na turistický ruch by to nemalo mať žiadny dosah.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

Páči sa Vám tento článok? Prosíme, podporte kvalitnú žurnalistiku.

Cieľom denníka Pravda a jeho internetovej verzie je prinášať Vám každý deň aktuálne spravodajstvo. Na to, aby sme pre Vás mohli stále a ešte lepšie pracovať, potrebujeme i Vašu podporu. Ďakujeme Vám za akýkoľvek finančný príspevok.

Podporiť Poslať SMS Predplatiť denník
#Vysoké Tatry #električka #železničný most
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku