Napísal to aj v liste ministrovi obrany Petrovi Gajdošovi. Ten sa totiž na neho obrátil so žiadosťou o poskytnutie doplňujúceho stanoviska Generálnej prokuratúry SR.
Čižnár už v januári Gajdošovi napísal, že „ v súvislosti s návrhom na odtajnenie utajovanej časti vyšetrovacieho spisu Vám odporúčam ako pôvodcovi utajenia zvážiť dôvodnosť ďalšej potreby ochrany informácie v určenom stupni utajenia a zrušenie stupňa utajenia – vyhradené." Informovala hovorkyňa generálnej prokuratúry Andrea Predajňová. Dodala, že komunikácia medzi generálnym prokurátorom a ministrom obrany bude ďalej pokračovať.
Hovorkyňa ministerstva obrany Danka Capáková vysvetlila, že rezort požiadal generálnu prokuratúru o jednoznačné zaujatie stanoviska k prípadnému odtajneniu časti vyšetrovacieho spisu, týkajúceho sa nehody vojenského lietadla, ku ktorej došlo v Hejciach v roku 2006.
„Na základe stanoviska generálnej prokuratúry ministerstvo obrany preskúma dôvodnosť ďalšieho utajenia vyšetrovacej správy z pohľadu, či je v záujme Slovenskej republiky predmetné informácie ďalej utajovať a následne rozhodne o ponechaní, zrušení, prípadne o zmene stupňa utajenia správy o vyšetrení," uviedla Capáková.
Predajňová v tejto súvislosti zdôraznila, že z osobného listu ministra obrany nevyplývajú dôvody, pre ktoré má trvať utajenie tejto písomnosti. Generálny prokurátor pripomenul, že minister obrany má výlučnú právomoc ako pôvodca utajovanej skutočnosti rozhodnúť o trvaní utajenia uvedenej písomnosti.
Čižnár požiadal ministra obrany o odtajnenie spisu v prípade nehody pri Hejciach už v januárovom liste. Podľa názoru Generálnej prokuratúry Slovenskej republiky už vzhľadom na odstup času netreba ďalšie utajenie správy o vyšetrení leteckej nehody, napísal.
V liste ministrovi Gajdošovi pripomenul a vysvetlil, že po opakovanom preskúmaní dospeli k záveru, že rozhodnutie vo veci bolo vydané v súlade so zákonom, a preto nevidí dôvod, aby neboli príslušné časti spisu odtajnené, čím by sa predišlo rôznym špekuláciám a spochybňovaniu vydaného rozhodnutia. Námietky Ivana Katrinca, na základe ktorého podnetu sa spis v minulom roku preskúmaval, boli vyhodnotené ako nedôvodné a nevychádzali zo znalosti obsahu celého vyšetrovacieho spisu, pripomenul generálny prokurátor.
Občiansky aktivista podáva trestné oznámenie
Trestné oznámenie vo veci vyšetrovania havárie vojenského lietadla AN-24, ku ktorej došlo 19. januára 2006 pri maďarskej obci Hejce, sa rozhodol podať na generálnu prokuratúru občiansky aktivista Ivan Katrinec. Informuje o tom na sociálnej sieti, kde zverejnil aj text trestného oznámenia. Uvádza sa v ňom, že na základe dôkazového materiálu má dôvodné podozrenie, že pri vyšetrovaní nehody došlo k manipulovaniu s dôkazovým materiálom, vyšetrovacím spisom ako aj celkovým vyšetrovaním.
Dôvodom je podľa neho snaha nezverejniť pravú príčinu havárie. Vyšetrovanie nebolo podľa neho dôsledné a uberalo sa nesprávnym smerom, neboli preverené skutočnosti o ďalších možných príčinách havárie. V trestnom oznámení Katrinec píše o podozrení z trestného činu zneužitia právomoci verejného činiteľa. Zároveň v ňom opäť žiada o odtajnenie spisu a zapisovača letových údajov. Katrinec tiež avizuje, že sa pre túto nehodu a jej vyšetrovanie obráti na Európsku agentúru pre bezpečnosť letectva so sídlom v Kolíne nad Rýnom.
Začiatkom novembra minulého roka Ivan Katrinec informoval, že skutočná príčina nehody vojenského lietadla AN-24 spred jedenástich rokov bola zamlčaná. Katrinec tvrdí, že uznesenie Vojenskej obvodovej prokuratúry v Prešove k nehode vychádza z neúplných a čiastočne nepravdivých informácií. Za haváriou lietadla je podľa neho zlyhanie techniky, a nie chyba pilota. Generálna prokuratúra SR na základe jeho podnetu z 18. októbra ale skonštatovala, že rozhodnutie o zastavení trestného stíhania v prípade havárie vojenského lietadla bolo vydané zákonne, a teda nebolo vydané predčasne. Jednotlivé námietky, ktoré uviedol Katrinec v podaní, boli vyhodnotené ako nedôvodné a nevychádzali zo znalosti obsahu celého vyšetrovacieho spisu, informovala o rozhodnutí prokuratúry jej hovorkyňa Andrea Predajňová.
Havária AN-24 pri Hejciach
Vojenský špeciál AN-24 havaroval 19. januára 2006 po náraze do kopca pri severomaďarskej obci Hejce. Na palube bolo 43 ľudí vracajúcich sa z misie KFOR z Kosova. Prežil jeden vojak Martin Farkaš. Išlo o najväčšiu tragédiu v histórii slovenského letectva. Vyšetrovanie sa pred rokmi uzavrelo s tým, že hlavnou príčinou havárie bolo pravdepodobne zlyhanie posádky lietadla.
Pri klesaní podľa oficiálnych výsledkov vyšetrovania nevyužila prístroje, ktoré mala k dispozícii na palube a nedodržala bezpečnú výšku lietadla nad terénom. Analýza podľa oficiálne zverejnených informácií nepotvrdila zlyhanie leteckej techniky. Keďže chýbajú objektívne dôkazy, nemohla byť príčina nehody jednoznačne potvrdená.