„Stroj mal bližšie nešpecifikované problémy s podvozkom, po dosadnutí zostal na vzletovo-pristávacej ploche. Ešte pred príletom sme na dráhu vyslali hasičov, ktorí spoločne s vojakmi zaisťovali plynulý priebeh,“ uviedol šéf predstavenstva letiska Sliač Roland Schaller s tým, že pasažierov do príletovej haly odviezli pripravené autobusy.
Hoci deklarovanou príčinou poruchy mala byť technická chyba, vylúčené nie je ani zlyhanie ľudského faktoru.
Keďže civilné letisko dlhodobo spolupracuje s tým vojenským, zásahu sa zúčastnila aj vojenská hasičská jednotka Zmiešaného krídla Sliač. Podľa bývalého vojenského pilota a kapitána boeingu Petra Šveca posádka stroja aj civilní zamestnanci zvládli krízovú situáciu na jednotku.
„Nebolo tam ani poškodenie lietadla, ani žiadne zranenie, z čoho vyplýva, že konali profesionálne. Na takéto veci sú piloti dôkladne školení, aby presne vedeli, ako majú reagovať. Najhoršie, čo sa môže stať, je, že sa podvozok nevysunie vôbec. V takom prípade by bolo pristátie značne skomplikované,“ uviedol.
O tom, čo problémy lietadla mohlo spôsobiť, sa zatiaľ dá iba špekulovať. „Mohlo dôjsť k rôznemu rozsahu poškodenia, od zlyhania hydrauliky, až po mechanickú poruchu, spôsobenú zrážkou s vtáctvom. Bežnou praxou je, že piloti reagujú vypúšťaním paliva, aby bola rýchlosť pristátia čo najmenšia,“ uzavrel Švec.
Letisko na Sliači funguje v plnej prevádzke od roku 2011, keď bolo otvorené po dvojročnej rekonštrukcii a kompletnej výmene pristávacích plôch. Lietadlá odtiaľ počas letnej sezóny pravidelne vyrážajú do prímorských letovísk. V zimnom období využívajú letisko predovšetkým zahraniční turisti, ktorí cestujú do rekreačných stredísk po celom Slovensku.