Podľa nich odborné stanoviská, presné dáta, či analýzy od samostatného útvaru sú pre efektívnejší chod každého rezortu nevyhnutnosťou.
„Moderne fungujúce spoločnosti a inštitúcie využívajú tímovosť v rozhodovacích procesoch. Náš rezort nabral úplne opačný smer. Rozhodnutie ministerky preto vyvoláva pochybnosti o cieľoch nového vedenia,“ informoval za SKU Vladimír Crmoman.
Rezort školstva v stredu 3. januára informoval, že mení organizačnú štruktúru. Chce zabezpečiť efektívnejší chod rezortu, posilnenie analytického útvaru aj zníženie počtu administratívnych zamestnancov. Medzi prvými vzniká nový odbor celoživotného vzdelávania a analýz vzdelávacej politiky. A to zlúčením doterajšieho Inštitútu vzdelávacej politiky a odboru celoživotného vzdelávania.
„Jedna z prvých úloh, ktorú som si dala po mojom nástupe na pozíciu ministerky, bola personálna analýza fungovania rezortu. Výsledkom toho je nová organizačná štruktúra, ktorej cieľom je premeniť ministerstvo na moderný a efektívny úrad poskytujúci dobrý servis pre občanov a naše partnerské inštitúcie,“ uviedla Lubyová. Počet zamestnancov sa z piatich navýšil na 13.
Rozhodnutie zrušiť IVP vníma negatívne viacero organizácií, medzi nimi aj Študentská rada vysokých škôl či Iniciatíva slovenských učiteľov. Nesúhlasia s tým ani opozičné strany OĽaNO a SaS. OĽaNO zároveň vyzvalo ministerku školstva, aby svoje rozhodnutie v tomto smere prehodnotila. Podľa predstaviteľov hnutia Progresívne Slovensko zrušenie IVP podlamuje nohy reforme Učiace sa Slovensko.