Mladíci vyšli z budovy polície viditeľne skrúšení. Naznačili, že vodič, ktorého neskôr napadli, jazdil „divoko“.
„Ohrozoval viac ľudí, nielen nás,“ povedal na adresu napadnutého vodiča jeden z bratov. Do konfliktu sa ich Volkswagen Passat so Škodou Fabia mal dostať už na ceste z Trenčína. Všetko vygradovalo, keď polícia odklonila dopravu z diaľnice D1 a nasmerovala ju cez Dubnicu nad Váhom. Mladíci povedali, že v Dubnici pri supermarkete, keď autá stáli v kolóne, vybehol vodič fabie von a tiež sa správal agresívne. „Kopal nám do auta, poškodil spätné zrkadlo,“ dodali. Priznali, že na druhého vodiča zaútočili päsťami, bejzbalku vraj vytiahli len na sebaobranu.
„Dostal len rany päsťami,“ povedal jeden z bratov a poukázal aj na váhovú prevahu vodiča druhého vozidla. „Ľutujeme všetko, čo sa stalo, my sme nechceli nikomu spraviť zle,“ dodali mladíci.
Aj podľa svedkov začalo eskalovať napätie medzi posádkami už na diaľnici. Vodič fabie Patrik (34), ktorý skončil v nemocnici, potvrdil, že strieborný passat si všimol už na diaľnici. Chlapci ho obiehali a pozerali sa mu do auta. V Dubnici ho odstavili a kričali naň, ako to jazdí. „Jeden z nich vybral z kufra bejzbalovú palicu a začal ma mlátiť hlava-nehlava,“ tvrdí Patrik.
Psychologička: Cestná pomsta he netolerovateľná
Podľa psychologičky Magdalény Krasulovej je takzvaná cestná pomsta na Slovensku čoraz častejší jav. „Je to novodobý fenomén a súvisí aj s náročnou situáciou na cestách. Keď sa človek ponáhľa, je zlé počasie, horšie sa cíti alebo je chorý, vtedy takúto situáciu zvláda ťažšie. Na konflikt treba vždy dvoch. Ak sa stretnú labilnejší ľudia alebo majú za sebou ťažší deň, konflikt je na svete. Takýto útok je však neprimeraný, nezákonný a netolerovateľný,“ hovorí Krasulová.
Nie každý zvláda záťažové situácie. „Závisí to od osobnostného založenia, najmä od toho, či má človek pod kontrolou svoje emócie, pocity a prežívanie. V zásade platí, že sebakontrola, sebaovládanie a schopnosť prispôsobovania sa patria k základným kritériám normality osobnosti. Väčšina ľudí vie zvládať tieto záťažové situácie. Neznamená to, že sa vodič nerozčúli alebo si nezanadáva, ale nesmeruje útok voči inému a nejde do extrému,“ zdôrazňuje psychologička.
Dopravný konzultant: Treba zvážiť zmenu legislatívy
Dopravný konzultant Maroš Palesch vraví, že Slovensko by sa malo zamyslieť nad zmenou legislatívy. „Momentálne musia psychotesty absolvovať iba profesionálni vodiči. Ale každý, kto chce vlastniť vodičský preukaz, by ich mal absolvovať. Bol by som v tomto ešte radikálnejší. Tak ako profesionálni vodiči musia byť každých päť rokov preškoľovaní, amatérski vodiči by mali chodiť na preškolenie nie každých päť, ale každých desať rokov. Legislatívu by som v tomto smere určite pritvrdil, psychotesty skrytú agresivitu u budúceho vodiča odhalia,“ je presvedčený Palesch.
K brutálnemu útoku došlo v deň, keď na diaľnici D1 zahynul pri nehode vodič cisterny. Hrozil výbuch a polícia musela odkloniť dopravu, čo spôsobilo veľké zápchy a nervozitu u vodičov. Dvaja bratia (19 a 22) zastavili v Dubnici nad Váhom, pohádali sa s vodičom Škody Fabia a zaútočili naňho päsťami aj bejzbalkou. „Sú obvinení z pokusu zločinu ublíženia na zdraví spáchaného formou spolupáchateľstva v súbehu s prečinom výtržníctva. Naďalej prebiehajú procesné úkony,“ informovala hovorkyňa trenčianskej polície Elena Antalová.