Lipšic: Pravdepodobne bude obvinený aj Kiska

Obviní polícia pri daňovom škandále aj Andreja Kisku? "Z odôvodnenia uznesenia to s veľkou dávkou pravdepodobnosti vyplýva," hovorí Daniel Lipšic. Lipšica si Kiska vybral v daňovej kauze ako svojho právneho zástupcu a Lipšic bude zastupovať aj konateľa Kiskovej firmy KTAG Eduarda K., ktorého už polícia obvinila z daňového podvodu.

22.02.2019 19:00
debata (227)

VIDEO: Lipšic tvrdí, že z posilnenia mena Kisku mala mať KTAG príjmy. Podľa neho nešlo o DPH. Pozrite si jeho tvrdenia vo videu.

Video

K daňovému podvodu malo dôjsť v roku 2014, keď Kiska financoval prezidentskú kampaň cez svoju firmu KTAG. Podľa daniarov jej Kiska za služby nezaplatil, ale firma si z nákladov vyše 770-tisíc eur aj tak uplatňovala vratku DPH vo výške 146-tisíc eur. Keď ju daniari upozornili, že ide o neoprávnené náklady, firma si následne dané náklady zaúčtovala aj pri znížení daní z príjmu, na čo daniari tiež neskôr prišli. Kiska je so svojím bratom spolumajiteľom firmy a do mája 2014 bol aj jej konateľom. Kým je Kiska prezidentom, obvinený môže byť len za vlastizradu.

Kiska v piatok tvrdil, že mal zmluvu z KTAG z roku 2011, podľa ktorej mala firma príjmy z jeho prednášok a predaja kníh. Propagáciou vo voľbách sa mal Kiska zviditeľniť a firma mala vďaka tomu inkasovať viac za jeho knihy, naznačil Kiska.

Kiskova verzia a celý popísaný modelu biznisu je sporný. V skutočnosti by totiž KTAG oveľa viac zinkasovala na vratke DPH od štátu ako z predaja Kiskových kníh. Náklady na kampaň boli pre KTAG oproti príjmom neadekvátne vysoké. Pre ilustráciu podľa výkazov oficiálne zverejnených na internete zinkasovala firma KTAG v roku 2014 z predaja Kiskovej knihy „Cesta manažéra z pekla“ sumu len 854 eur, čo nie je ani jedna tisícina z toho, koľko KTAG dala na Kiskovu propagáciu.

Lipšic sa v piatok držal verzie, ktorú povedal aj Kiska. „Primárnym cieľom zaúčtovania dodávateľských faktúr do účtovníctva KTAG nebola optimalizácia DPH, ale cieľom bolo posilniť meno Andreja Kisku, dovtedy verejnosti nie tak známe, a tým pádom sprostredkovane aj obchodný názov KTAG,“ povedal Lipšic. To malo podľa neho viesť k posilnenie značky a k príjmom KTAG.

Daniari však náklady na kampaň neuznali ako daňovo oprávnené. Firma totiž daniarom podľa dokladov, ktoré sa dostali na verejnosť, pri výzve nedoložila príjmy, ktoré by vďaka službám pre Kisku firma mala.

© Autorské práva vyhradené

227 debata chyba
Viac na túto tému: #Daniel Lipšic #kiskova daňová kauza