Softvér MCAS (Maneuvering Characteristics Augmentation System) má za úlohu neustále monitorovať prúd vzduchu a v prípade, že nos lietadla príliš stúpne, mal softvér automaticky zasiahnuť a nos opäť nasmerovať dole. „Tento systém sa dá dvomi tlačidlami vypnúť, no Boeing zamlčal jeho existenciu – nikde v manuáli o ňom nepíše,“ uviedol Sulík vo svojom článku. Odvoláva sa nemecké médiá Der Spiegel a Die Welt.
Ďalej dodal, že lietadlo bez kompletného manuálu sa nikdy nemalo dostať na trh.
Podľa Sulíka navyše zlyhala nie len spoločnosť Boeing, ale aj Európska letecká bezpečnostná agentúra (EASA). „Tragédia sa stala len preto, že manažéri Boeingu nechali lietať typ lietadla s chybným softwarom,“ napísal šéf SaS.
Poslancovi SNS Antnovi Hrnkovi, ktorý pri tragédii stratil manželku a dve deti, aj rodine humanitárnej pracovníčky Danice Olexovej vyjadril sústrasť.
VIDEO: Mohol pilot zabrániť tragédii lietadla Ethiopian Airlines? Pozrite si rozhovor TV Pravda s Ladislavom Kellerom, pilotom Boeingu 737.