Rada pre vysielanie a retransmisiu udelila televíziám tisícové pokuty

06.11.2019 16:48
rtvs, satelit, televízia
Ilustračné foto. Autor: ,

Pokuty aj licencie udelila v stredu Rada pre vysielanie a retransmisiu (RVR). Najvyššiu pokutu osemtisíc eur dala rada vysielateľovi televízie Joj, spoločnosti MAC TV za porušenie zákonných pravidiel ochrany maloletých.

Televízia podľa rady nesprávne označila program Súdna sieň vysielaný 5. marca približne o 9:10 logom o jeho nevhodnosti len pre maloletých divákov do 12 rokov. Urobila tak napriek tomu, že obsahoval slovnú agresivitu a expresívne vyjadrovanie. Informovala o tom hovorkyňa RVR Ivana Čaučíková. RVR ďalej dala dve pokuty za vysielanie televízie Markíza a jednu za vysielanie spravodajskej televízie TA3.

Obe pokuty spolu vo výške 6 500 eur dostal vysielateľ televízie Markíza, spoločnosť Markíza – Slovakia, za porušenie pravidiel ochrany maloletých pred nevhodným obsahom. Prvú vo výške 3 500 eur dala RVR za program Všetky moje ex vysielaný 2. marca o cca 16:19, ktorý bol označený ako nevhodný iba pre maloletých divákov do 12 rokov napriek tomu, že obsahoval obscénne vyjadrovanie.

Druhú, trojtisícovú pokutu, dala rada za program Jeho foter, to je lotor vysielaný 23. marca o cca 15:50. Program bol označený len ako nevhodný do 12 rokov napriek tomu, že obsahoval expresívne vyjadrovanie. Rada tiež dnes rozhodla o pokute 3 319 eur pre vysielateľa spravodajskej televízie TA3 , spoločnosť C.E.N. za nedodržanie zákonného podielu programov s multimodálnym prístupom, ktorý má byť 10 percent zo všetkých vysielaných programov. Televízia tak podľa rady neposkytla dostatok programov prístupných aj sluchovo a zrakovo postihnutým v januári, februári a marci tohto roka.

Nefinančnú sankciu – upozornenie na porušenie zákona dala licenčná rada vysielateľovi TV Nové Zámky, spoločnosti Novocentrum Nové Zámky za porušenie objektívnosti a nestrannosti spravodajských a politicko-publicistických programov, oddeľovanie názorov a komentárov od informácií spravodajského charakteru. Televízia zákonné pravidlá porušila 6. marca tým, že spolu 5-krát odvysielala rozhovor s primátorom mesta Nové Zámky o téme posledného zasadnutia mestského zastupiteľstva. K téme chýbalo stanovisko skupiny mestských poslancov. Zároveň RVR uložila vysielateľovi novozámockej televízie pokutu 3 319 eur za odvysielanie troch reklamných blokov 6. marca bez ich zreteľného oddelenia od iných častí programu.

Rada pre vysielanie retransmisiu dnes taktiež udelila spoločnosti Ľubovnianska mediálna spoločnosť licenciu na regionálne digitálne vysielanie Ľubovnianskej televízie. Zároveň rada zmenila licenciu na celoplošné digitálne vysielanie vysielateľa Antik Telecom. Spoločnosť zmenila názov Mestskej TV Sečovce na Infokanál Kysak.

#Televízia #Rada pre vysielanie a retransmisiu #pokuta
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku