Združenie zaznamenalo 600-percentný nárast telefonátov na svoje infolinky. Volajú pritom nielen dopravné spoločnosti, ale aj samotní vodiči nákladných vozidiel, ktorí sa ocitajú pod tlakom, či sa napriek výnimke pri dodržaní ochranných opatrení z dôvodu šírenia sa nového koronavírusu nedostanú do karantény a nebude uplatnená aj na príslušníkov ich rodiny.
Česmad podotkol, že vodiči neraz uprednostnia prespanie v kabíne svojho vozidla v areáli firmy, než aby išli domov, pretože susedia nezriedka nahlasujú, že ide o rodinu vodiča, ktorý bol v zahraničí. „Keďže existuje rôzny výklad karanténnych opatrení, vytvára to enormný psychický tlak na vodičov, ktorých rodinní príslušníci sa môžu tiež ocitnúť v nariadenej 14-dňovej izolácii. Čo je pre celú rodinu obrovský problém,“ dodal Jančovič.
Vodiči nákladnej dopravy, medzi ktorých patria aj vodiči menších dodávkových vozidiel, tak podľa združenia po nariadení karantény alebo z obavy, že bude uložená ich rodinných príslušníkom, nemôžu, alebo sa obávajú plniť svoje poslanie. „Ak sa situácia vo výklade karanténnych opatrení nezmení a vodiči, a tiež ich rodinní príslušníci z nich nebudú v praxi jasne vynímaní, obávame sa, že čoskoro príde ku kolapsu dopravy,“ skonštatoval Jančovič.
Česmad preto požiadal Úrad verejného zdravotníctva (ÚVZ) SR o všeobecnú výnimku pre vodičov nákladnej dopravy, ktorí vedú motorové vozidlá kategórie N (vrátane dodávok do 3,5 tony), pre osoby žijúce s nimi v jednej domácnosti aj pre osoby, ktoré z povahy svojej práce vykonávajú obslužné a servisné práce v prevádzke dopravcu a prichádzajú tak do styku s vodičmi nákladných vozidiel. Dôvodom je zabezpečenie zásobovania obyvateľstva, maloobchodných prevádzok, zdravotníckych zariadení, lekární či výrobných podnikov v rámci Slovenska.