Ako dodal, na ministerstve už teraz pripravujú kroky, ktoré by mali pomôcť školám lepšie zvládnuť prípadnú ďalšiu vlnu ochorenia COVID-19. Na konkrétnejšie opatrenia však potrebujú informácie, preto začiatkom júla spustili dotazník, ktorý mal zachytiť názory, skúsenosti a potreby s dištančným vzdelávaním. Predbežne v auguste by mal z odpovedí Inštitút vzdelávacej politiky (IVP) vytvoriť evaluačnú správu. Ministerstvo plánuje získať aj odozvu na letné školy, ktoré sa konajú v auguste.
Ministerstvo podľa Gröhlinga pripravuje opatrenia pre školy v prípade ďalšej vlny pandémie na báze semaforu a regionálnych rozdielov. Podľa ministra by totiž nebolo správne zatvárať školy napríklad v Košiciach, ak nastane problém v Bratislave. „To bude ten semafor, že budeme mať školy, ktoré budú zelené a budú normálne fungovať. Potom budeme mať školy, ktoré budú podľa semaforu oranžové a tu budeme v strehu a pripravovať viacero opatrení, ktoré chceme v danom regióne zaviesť,“ priblížil Gröhling. Červené označenie budú mať školy, ktoré sa zatvoria a budú svojich žiakov vzdelávať dištančne.
Počas nedávnej prvej vlny pandémie bola prezenčná výučba na všetkých školách prerušená 16. marca. Materské školy a prvý až piaty ročník základných škôl sa mohli otvoriť od 1. júna. Stredoškoláci a žiaci druhého stupňa základných škôl sa do lavíc mohli vrátiť 22. júna.
Vyrovnať rozdiely vo vedomostiach a zručnostiach žiakov, ktoré vznikli alebo sa prehĺbili v dôsledku koronakrízy, majú pomôcť letné školy. Ministerstvo na ne vyčlenilo pol milióna eur, otvoria sa posledné tri augustové týždne a privítajú takmer 8 500 detí. Letné školy sú dobrovoľné pre školy, žiakov aj učiteľov. Vzdelávanie by malo mať zážitkový, hravý a tvorivý charakter.