„Pri rozhodovaní vyšetrovateľ prihliadal najmä na vykonané vyšetrovanie, rozsiahle znalecké dokazovanie, okolnosti spáchania činu, opísané spolupôsobiace príčiny vzniku leteckej nehody a ostatné okolnosti majúce vplyv na vznik tejto udalosti,“ priblížila hovorkyňa.
Trestné stíhanie bolo vedené vo veci všeobecného ohrozenia. Ukončili ho koncom roka 2020, rozhodnutie vyšetrovateľa nadobudlo právoplatnosť v januári tohto roka.
Stíhacie lietadlo MiG-29 havarovalo koncom septembra 2019 pri Nitre počas skúšobného letu. Celkovo vyšetrovacia komisia určila 13 čiastkových faktorov, ktoré prispeli k nehode. Bezprostrednou príčinou bol nedostatok paliva a následné rozhodnutie pilota o katapultáži.
Incident podľa záverov komisie nezapríčinil stav lietadla ani nedostatok kompetencie zo strany pilota. Do budúcnosti sa podľa ministra obrany Jaroslava Naďa (OĽaNO) prijalo 22 opatrení, ktoré majú podobným incidentom predísť.