Zákazka sa podľa ÚVO týkala postupu, ktorý Slovenská pošta zvolila pred uzatvorením zmluvy o spolupráci pri využívaní poštových kariet na služby elektronického stravovania so spoločnosťou GGFS.
„Danú zákazku kontrolovaný (Slovenská pošta) nezadával postupmi podľa zákona o verejnom obstarávaní, a to v dôsledku nesprávneho stanovenia predpokladanej hodnoty zákazky, ktoré malo za následok zníženie predpokladanej hodnoty zákazky pod finančný limit stanovený v zákone o verejnom obstarávaní,“ uviedol predseda úradu Miroslav Hlivák.
Pošta sa tak podľa ÚVO vyhla verejnému obstarávaniu s postupom pre zadávanie nadlimitnej zákazky. Podľa Hliváka išlo v tomto prípade o tak vážne porušenie zákona o verejnom obstarávaní, pri ktorom úrad ukladá pokutu vo výške päť percent zo zmluvnej ceny. „Keďže ale Slovenská pošta súhlasila so všetkými zisteniami úradu, úrad znížil pokutu o polovicu. Môžem ešte potvrdiť, že úrad na základe uzatvorených memoránd o spolupráci postúpi výsledok uvedenej kontroly aj na príslušné kontrolné orgány,“ uzavrel Hlivák.
Čítajte viac Slovenskú poštu bude strážiť nová esbéeska. Ide o štátnu korupciu, tvrdí FicoHovorkyňa Slovenskej pošty Iveta Dorčáková spresnila, že kontrola a pokuta od ÚVO sa týkala obstarávanie z roku 2017, teda obdobia jedného z predchádzajúcich manažmentov spoločnosti.
V roku 2017 poštu ako generálny riaditeľ až do júla 2018 viedol podpredseda predstavenstva a riaditeľ úseku prevádzky Róbert Gálik.
„Slovenská pošta uznala argumentáciu Úradu pre verejné obstarávanie, a tak dosiahla uloženie pokuty vo výške 50 % z pôvodne určenej výšky pokuty,“ dodala Dorčáková.