Nepríjemná situácia pri čakaní na pasy. Pracovníčka vymieňala poradové lístky

Čo robiť, keď čakáte v klientskom centre na vybavenie dokladov a nezdá sa vám, že je poradie prideľované správne?

27.03.2022 12:29
klientské centrum Foto: ,
Klientske centrá ministerstva vnútra evidujú zvýšený záujem o pasy.
debata (6)

Viaceré pracoviská polície vydávajúce cestovné doklady zažívajú nevídaný nápor. Niektorí ľudia sa boja, že budú musieť utekať pred vojnou, iní reagujú na uvoľnenie protipandemických opatrení a plánujú cesty do rôznych krajín. Pri vybavovaní sa môžu objaviť aj rôzni špekulanti. Na svoj zážitok nás upozornil čitateľ Pravdy.

Hovorí, že si chcel kvôli služobnej ceste do USA vybaviť pas v Klientskom centre ministerstva vnútra v Bratislave. Na prvý raz o 13. hodine pre nedostatok poradových lístkov neuspel a dozvedel sa, že na druhý deň má prísť ráno o siedmej. Priblížil, že do centra prišiel o 6.40 a pred vchodom už bol vytvorený rad. Otvorili o ôsmej. Na jednom zo stojanov z časenkami si vytlačil poradový lístok s číslom 5.

„Bola tam mladá slečna, ktorá sa snažila ľuďom pomáhať. Vytlačený lístok si zobrala a mne dala lístok s číslom 3 131. Pri oddelení dokladov naskakovali rôzne čísla, okrem iných číslo 3 100,“ rozpráva čitateľ.

Nasledovali čísla 3 101, 3 102 a ďalšie v poradí a keďže situácia sa mu nepozdávala, išiel sa opýtať, v čom je problém. „Slečna mi zoširoka vysvetľovala, že tam sú tri vchody a 90 percent ľudí ide vybavovať pas,“ podotkol s tým, že nikto z ľudí, ktorí mali čísla začínajúce na 31 mu nebol povedomý, hoci mal za vyše hodinu čas si ľudí v rade poobzerať.

Z ministerstva vnútra pre Pravdu reagovali, že v klientskom centre je šesť vyvolávacích kioskov na dvoch stanovištiach. „Lístok č. 3 131 bol vytlačený o 8.02 a pred ním sa stihlo na agendu dokladov na šiestich kioskoch vytlačiť 30 lístkov. Zároveň bolo počas doby čakania pred týmto poradovým lístkom zvýhodnených 20 lístkov pre klientov s deťmi do troch rokov a klientov objednaných on-line na presný čas,“ uviedlo ministerstvo. Lístok vyvolali o 9.42, pričom hodina a 40 minút je podľa rezortu pri takýchto počtoch čakajúcich priemerný čas čakania.

„Ak má klient akékoľvek pochybnosti k procesu vyvolávania, mal by sa obrátiť na prítomných supervízorov,“ radia zástupcovia ministerstva. Vzápätí ale dodali, že spôsobom, ktorý čitateľ opísal, supervízor nemôže postupovať.

Klient vybavujúci pas nadobudol dojem, že žena lístky s nižšími poradovými číslami niekomu odovzdáva. Ministerstvo vnútra sa nevyjadrilo, či malo ísť o pracovníčku klientskeho centra, alebo o podvodníčku. Tvrdí však, že podobné prijaté podnety prešetruje.

„Stávajú sa však situácie, že klient si omylom vytlačí nesprávny lístok, vtedy mu môže pracovník vytlačiť nový. Prípadne si klient omylom vytlačí dva lístky. Vtedy sa môže stať, že supervízor ho požiada o vrátenie a následne ho môže postúpiť ďalšiemu klientovi,“ uzavrel rezort.

© Autorské práva vyhradené

6 debata chyba
Viac na túto tému: #klientske centrum #cestovné doklady