Pokračovanie článku: Fejkové bilbordy odštartovali neférové hry. Kde ležia hranice volebnej kampane?

4. Potrebujeme jasnejšie pravidlá?

Narastajúci trend používania sociálnych sietí presúva aj politickú kampaň do online priestoru. Internet nie je zo zákonných pravidiel vedenia volebnej kampane vylúčený, dohliadanie nad dodržiavaním pravidiel je však náročnejšie.

„V zmysle rozhodovacej praxe Štátnej komisie pre voľby sa za volebnú kampaň napríklad považujú platené (sponzorované) príspevky na sociálnych sieťach, napr. Facebook. Ak však niekto zverejní príspevok, ktorý nie je platený, za volebnú kampaň sa nepovažuje,” vysvetľuje Domin.

Aj z týchto dôvodov preto uznáva, že regulácia vedenia volebnej kampane nie je dostatočná. „Bolo by potrebné ju upraviť komplexnejšie, čo však, so zreteľom na povahu online priestoru, nie je vôbec jednoduché,” uzatvára právnik.

Problém súčasných pravidiel chrániacich slobodnú súťaž politických síl TIS vidí aj inde. Ako napríklad v zákonných limitoch na vedenie kampane, či v zneužívaní lokálnych médií na propagáciu aktuálneho vedenia samospráv. „Politické strany disponujú svojim limitom, kandidáti ďalším, čo pre nezávislých kandidátov značne znižuje šance na úspech,” mieni Ivančík z TIS.

Ďalším problémom súčasného stavu je podľa TIS zneužívanie funkcií súčasne zvolených politikov, za účelom zefektívnenia svojej kampane. „Často sme svedkami, že mestské, či obecné médiá sa menia na hlásne trúby primátorov a starostov, zatiaľ čo opoziční kandidáti nedostávajú takmer žiadny priestor. Aj týmto spôsobom sa dajú obchádzať zákonom stanovené limity na vedenie kampane,” uzatvára Ivančík.

© Autorské práva vyhradené

25 debata chyba
Viac na túto tému: #voľby #volebná kampaň #antikampaň