Takmer tretina vlaňajších volaní na linku 112 bola bez reálnej udalosti

Takmer tretina minuloročných volaní na tiesňovú linku 112 bola bez reálnej udalosti. Oprávnených volaní bolo 617 546 z celkových 903 910. TASR o tom informoval tlačový odbor Ministerstva vnútra (MV) SR. V tejto súvislosti apeluje, že linka slúži iba na stavy tiesne, keď je bezprostredne ohrozený život, zdravie, majetok či životné prostredie a postihnutý je odkázaný na poskytnutie pomoci.

11.01.2023 14:53
debata

„Išlo o situácie, keď občania vytočili číslo 112 omylom, hľadali informácie, prípadne sa chceli len porozprávať alebo zistiť, či linka funguje. Zaznamenali sme aj volania detí, ktoré sa chceli takýmto spôsobom zabaviť,“ uviedol.

Z celkového počtu volaní ich bolo 209 946 neiden­tifikovaných. „Boli uskutočnené z mobilných zariadení bez vloženej SIM karty alebo z oblastí, kde volajúci nemal signál svojej domovskej mobilnej siete,“ vysvetlil rezort.

Linka 112 okrem toho vlani prijala tiež 16 701 SMS správ. Operátori zaznamenali aj 4002 manuálnych volaní prostredníctvom systému e-Call vo vozidlách. Prijali tiež 787 automatických volaní pri nárazoch, keď automobil sám odošle dátovú vetu s údajmi o polohe, type vozidla, smere jazdy a počte pasažierov.

Príjem a odozvu na tiesňové volania či SMS zabezpečujú operátori čísla 112. „Sú k dispozícii nonstop 24 hodín denne na koordinačných strediskách integrovaného záchranného systému v krajských mestách (KS IZS),“ upozornil rezort. Najviac vyťažené sú podľa neho KS IZS Košice (174 864 volaní za vlaňajšok) a Prešov (142 477 volaní).

Štatistiku vyhodnotila sekcia krízového riadenia rezortu vnútra, do gescie ktorej patrí aj číslo tiesňového volania 112.

debata chyba
Viac na túto tému: #linka 112