„Máme alternatívu jedna, ktorá je stále tá, že stíhačky pôjdu na letisko Sliač, pretože nie všetky z tých 33 projektov musia byť už dokončené vtedy, keď prídu stíhačky. Minimálne požiadavky, ktoré sú, chceme mať splnené v budúcom roku, aby stíhačky mohli fungovať,“ načrtol Naď.
Ako priblížil, z 33 projektov realizujú 11 cez agentúru NSPA (NATO Support and Procurement Agency), sedem cez ďalšie programy NATO a prebieha aj 15 národných projektov.
Nedokončené veci, napríklad nepostavená skúšobňa motorov, by sa mohli riešiť v spolupráci s partnermi. Zároveň pripustil ďalšie možnosti, napríklad s využitím letiska Kuchyňa či ďalších podporných činností zo strany spojencov.
VIDEO: Naď popiera, že Slovensko vymenilo stíhačky F-16 za F-35Po sfinalizovaní potrebných projektov bude môcť podľa Naďa vláda rozhodnúť o obnovení civilného letectva na Sliači.
Šéf rezortu zároveň kritizoval niekdajšiu vládu Petra Pellegriniho, ktorá podľa neho projekt obnovy letiska zanedbala. „Rozhodli o stíhačkách F-16, ale infraštruktúru na to absolútne nezabezpečili. Do úvahy treba brať aj to, že letisko Sliač je strategické letisko nielen pre nás, ale aj pre našich spojencov v súvislosti s vojnou na Ukrajine. My musíme súbežne robiť projekt modernizácie a opatrenia, ktoré súvisia s vojnou na Ukrajine,“ skonštatoval. Poukázal tiež na to, že na Sliači sú umiestnené dve batérie systému protivzdušnej obrany Patriot a ubytovaní vojaci, ktorí ich obsluhujú.
Čítajte viac Slovenské Kocúrkovo: Sliač nie je pripravený na nové stíhačky F-16. Vláda zanedbala výstavbu hangárovŠéf rezortu zároveň odmietol informácie, že Európska únia nepreplatí SR darovanie stíhačiek MiG-29 a časti systému Kub. Ako potvrdil, z Európskeho mierového nástroja má Slovensko dostať 250 miliónov eur, pričom dementoval informácie, že migy či Kub neboli na prioritnom zozname EÚ.