VIDEO: Pozrite si debatu Petra Bielika a Andreja Doležala v relácii Ide o pravdu.
S každým ďalším dňom, týždňom či rokom náklady na stavbu diaľnice rastú. Ak chceme robiť ďalšie štúdie, tak si musíme byť istí, že benefity z toho, že stratíme čas ďalším posudzovaním, budú podstatne vyššie ako pri pôvodnom riešení. Ako príklad uviedol prepojenie diaľnic D1 a D4.
„Vráťme sa o pár rokov späť, keď možno v dobrej viere prišlo k zmene technického riešenia, z dôvodu protestu aktivistov, environmentalistov – to je jedno, rešpektujme to – a prišlo k zmene technického riešenia, ktoré na konci dňa, a dnes to vidíme, zmarilo benefity tej veľkej investície celej stavby D4/R7, lebo nemá križovatku s D1. Keby to bývali vtedy vedeli, čo to rozhodnutie spôsobí, aké až nevyčísliteľné škody, verím, že sa zapracuje na tom, aby sa ponechalo pôvodné riešenie… A niečo podobné v ružovom hovorím teraz,“ povedal Doležal.