Zomrel marketingový expert a profesor Pavel Horňák

Vo veku 70 rokov zomrel v stredu profesor a vedúci Katedry marketingovej komunikácie Univerzity Komenského v Bratislave Pavel Horňák.

07.06.2023 21:31
pavel horňák Foto:
debata

Oznámila to Katedra masmediálnej komunikácie UK na facebooku. „Dnes nás opustil náš zakladateľ, náš kovboj slovenskej reklamy, náš motor, náš milovaný prof. Horňák. Pozdravujeme ho hore a vieme, že na nás bude dávať pozor z reklamného neba. Už teraz chýbate pán profesor,“ uviedla katedra. Informáciu o úmrtí oznámila oficiálne aj univerzita.

Pavel Horňák sa venoval marketingovej komunikácii, histórii, etike a tvorbe reklamy, píše portál O médiách. Pôsobil na viacerých univerzitách na Slovensku aj v Česku, písal i knihy.

Ako sa uvádza v životopise Pavla Horňáka (1953), bol aj vysokoškolský pedagóg Ústavu marketingových komunikácií Fakulty multimediálnych komunikácií Univerzity Tomáša Baťu v Zlíne. Bol spoluzakladateľom Českej spoločnosti pre propagáciu a PR (MOSPRA), Rady pre reklamu SR a dlhodobým členom jej arbitrážnej komisie, zakladateľom prvého vysokoškolského štúdia marketingovej komunikácie (MK) na Slovensku (Bratislava 1990) aj štúdia MK na Akadémii médií (Bratislava 2011), prezidentom Slovenskej spoločnosti pre propagáciu (SOSPRA) a je autorom prvého kódexu reklamnej etiky (Brno 1992), množstva vedeckých štúdií a publikácií o reklame, napr. Abeceda reklamy (1997), Reklama – propagácia – public relations v médiach (1997), Reklama 2000 (1999), Etika reklamy (2000), Nová abeceda reklamy (2003), Reklama – teoreticko-historické aspekty reklamy a marketingovej komunikácie (2010). Bol členom odborných porôt na reklamných festivaloch doma aj v zahraničí. Je autorom viacerých odborných kníh ale aj oddychových žánrov – Lexikón nadprirodzených bytostí, Od cigary k whisky.

debata chyba
Viac na túto tému: #úmrtie #marketing #Univerzita Komenského v Bratislave