Vozidlá naložili vopred už v sobotu v areáli Múzea dopravy pri hlavnej stanici, mimoriadny vlak so vzácnym nákladom dorazil do metropoly slovenského východu v nedeľu popoludní po siedmich hodinách cesty.
ZSSK je oficiálnym dopravcom motoristickej akcie zameranej aj na prezentáciu domáceho cestovného ruchu. „Železničná spoločnosť Slovensko opäť podporuje rýchlostné preteky s bohatou históriou,“ potvrdil generálny riaditeľ ZSSK Peter Helexa s tým, že tento rok sú na začiatku prepojené s najväčšou železničiarskou udalosťou roka, Rušňoparádou.
Historické vozidlá od pondelka do piatka prejdú z východu na západ Slovenska cez viaceré turisticky významné mestá a lokality. Aj preto túto akciu podporuje národná organizácia pre cestovný ruch Slovakia Travel, ale aj Ministerstvo dopravy SR, mestá a kraje, kde sa historické autá na svojej ceste zastavia. Tohtoročné legendárne preteky podporuje Medzinárodná federácia starých vozidiel (FIVA), združujúca majiteľov a nadšencov historických áut. „Slovensko dostane na jeden týždeň príležitosť ukázať pretekárom zo 17 krajín sveta nielen zaujímavé národné a technické pamiatky, ale aj prírodné krásy našej krajiny. Trasa rely prepojí Košice s Bratislavou cez majestátne Tatry a rozprávkové Bojnice,“ priblížil hovorca ZSSK Dominik Drevický.
ZSSK v rámci pravidelnej osobnej dopravy zaraďuje k vybraným diaľkovým vlakom aj vozne na prepravu automobilov. Môžu ju využiť cestujúci nočnými rýchlikmi Zemplín medzi Bratislavou a Košicami aj Slovakia z Košíc a Popradu do Prahy a späť. Autovozeň je opäť súčasťou aj sezónneho vlaku z Bratislavy do chorvátskeho Splitu, ktorý jazdí od začiatku mája do začiatku októbra. Na cestu k Jadranu pre výluku na rakúskych železniciach možno osobné autá či motocykle naložiť až vo Viedni.
