On sám MiG-29 nikdy nepilotoval, len sa v ňom viezol. Prečo nik z migov nepresadne do F-16? „Výcvik sme chceli postaviť na nových a mladých ľuďoch. Mladí rýchlejšie absorbujú nové technológie. Navyše, niektoré zažité veci sa ťažko preúčajú a aj ja som s tým mal trochu problém. Videl som to na mladších, všetko bolo pre nich oveľa jednoduchšie.“
V USA dostali Slováci kompletný výcvik ako každý jeden pilot U.S. Air Force. „Sme schopní lietať, kooperovať s pozemnými vojskami, tankovať za letu. Je to zložitý manéver, najmä v noci a v mraku. Musíme sa dostať do správnej pozície a držať ju počas celého manévru, čiže zhruba sedem minút, aby nedošlo k poškodeniu tankera,“ vysvetľuje Gregor.
Čítajte viac Nové stíhačky F-16 zmenili mentalitu v armáde, hovorí veliteľ letky. Prezradil, v čom ho prekvapili americké základneNa zabezpečenie zbraňových systémov nových stíhačiek vznikla na Slovensku nová jednotka, prápor obrany a ochrany. Piloti majú k dispozícii 20mm kanón s 510 nábojmi, rakety krátkeho dosahu s infračerveným zameriavaním Sidewinder, rakety AMRAAM pre pôsobenie na väčšie vzdialenosti a laserové a GPS-bomby na ničenie dopredu určených cieľov a na priamu podporu pozemných síl.
A aké úlohy budú stíhačky F-16 plniť? „Závisia od aktuálnej geopolitickej situácie. V rámci NATO je prvý miľnik air policing v baltických krajinách. Samozrejme, až po zaujatí ostrej pohotovosti nad našim územím,“ dodal Peter Gregor.
Čítajte viac Aká bola cesta stíhačiek F-16 na Slovensko? Pilot si dal nad Anglickom hamburger. Kaliňák spresnil, kedy prídu ďalšie