„Naše dáta ukazujú, že počas vianočnej sezóny, keď ľudia z e-shopov objednávajú oveľa viac zásielok než počas roka, obvykle svoju aktivitu zvyšujú aj podvodníci," uviedol Alexander Jančo, výkonný riaditeľ Packety. Útočníci prostredníctvom podvodných správ navodia dojem, že obeti má byť doručená zásielka, pričom žiadajú uhradenie poštovného či iného poplatku, čo vedie k zneužitiu platobných údajov obetí.
Dobrou správou podľa Radky Laky, manažérky zákazníckeho oddelenia Packety, je, že takéto falošné e-maily či SMS sú zvyčajne pomerne jednoducho rozpoznateľné. Prezradí ich nezmyselná adresa odosielateľa alebo URL adresa v odkaze, ktorou je často len nezrozumiteľný zhluk písmen, výrazy v angličtine či rôzne zahraničné domény namiesto prípony .sk. Laky upozorňuje, že najlepšou obranou je vo všeobecnosti neklikať na žiadne odkazy.
![mobilna aplikacia](https://ipravda.sk/res/2024/09/27/thumbs/mobilna-aplikacia-stvorec.jpg)
Okrem toho Packeta upozornila na nový typ útokov, pri ktorých sú doručované skutočné zásielky na dobierku, ktoré si zákazník nikdy neobjednal. Radka Laky odporúča: „Nepreberajte zásielky, ktoré ste si neobjednali a neočakávate ich." Spoločnosť preto zdôrazňuje dôležitosť opatrnosti a využívania mobilných aplikácií na overenie pravosti doručenia. V aplikácii Packeta zákazníci môžu vidieť všetky aktuálne doručované zásielky na svoju adresu a ľahšie tak odhaliť podvodné správy.
![muž, dôchodca, senior, telefón, mobil, usmievajúci sa dôchodca](https://ipravda.sk/res/2023/12/13/thumbs/muz-dochodca-senior-telefon-mobil-usmievajuci-sa-dochodca-stvorec.jpg)