Podľa organizácie často zlákajú marketingové taktiky zákazníkov na nepremyslené nákupy, čo vedie k vyprázdneniu peňaženiek a zároveň zvýšenému ekologickému zaťaženiu. Hovorkyňa Greenpeace Slovensko Miroslava Ábelová uviedla, že v snahe lákať kupujúcich na fiktívne zľavy obchodníci využívajú cenové triky a manipulácie, čo prispieva k impulzívnemu správaniu sa zákazníkov.
Podľa organizácie priemerný Slovák plánuje počas Black Friday minúť 216 eur na nákup troch až štyroch produktov, ako sú oblečenie či domáce spotrebiče. Ábelová upozornila, že tento deň slúži najmä na to, aby obchodníci získali peniaze za tovar, ktorý kupujúci často ani nepotrebujú. Okrem finančných strát upozornil Greenpeace aj na environmentálny dosah, ako sú odpadky a nárast emisií z dopravy.
Čítajte viac Obchody nás zaplavujú obrovskými zľavami, sú skutočné? Nový zákon klepne nepoctivcom po prstochÁbelová dodala, že výroba lacného tovaru vedie k zlým pracovným podmienkam a rýchle opotrebenie produktov zvyšuje množstvo odpadu. Greenpeace Slovensko preto odporučilo nakupovať udržateľne, čiže zamerať sa na kvalitu, nakupovať z druhej ruky a podporovať lokálnych výrobcov. „Uprednostňovanie ekologických materiálov, ako je organická bavlna alebo recyklovaný plast, môže tiež pomôcť znižovať ekologický vplyv,“ uviedla Ábelová a tým, že najlepšou radou však zostáva dobre si premyslieť, či danú vec skutočne potrebujeme a či sme len nepodľahli nákupnému ošiaľu.
Vlani pred rokom len za jediný mesiac si vyžiadali záplavy a zosuvy pôdy v celom Hondurase 16 životov, zničili vyše 3 500 domov.