„Projekt Detský čin roka nie je súťaž v robení dobra, sú to príbehy o dobre a jeho mnohých podobách. Dôkaz toho, ako deti pomáhajú, aké sú všímavé a láskavé. Nám dospelým pripomína hodnoty ľudskosti, obetavosti, empatie a odvahy,“ povedala štatutárka občianskeho združenia Detský čin roka Saša Broadhurst-Petrovická.
V kategórii záchrana ľudského života získala ocenenie tretiačka Mia Majzelová za podanie prvej pomoci a oživenie svojej trojročnej sestry. Za pomoc dedkovi bola ocenená Nikola Petriľáková v kategórii pomoc v rodine. Víťazmi kategórie pomoc rovesníkom sa stali Viktória Trubanová so spolužiakmi, ktorí pomohli zdravotne znevýhodnenému spolužiakovi sa zaradiť. Michaela Dóšová získala ocenenie v kategórii pomoc ľuďom za pomoc neznámej panej.
Čítajte viac Detským činom roka je i stavba pomníka pre utýranú LuckuŽiaci Základnej školy (ZŠ) v Šenkviciach Nelka Belková, Emka Michalková a Damian Böhm – Klein boli ocenení v kategórii pomoc prírode, a to za záchranu psov v dedine. Víťazom kategórie dobrý nápad je kolektív ZŠ Andreja Kmeťa v Leviciach za finančnú podporu chlapca v Keni. Špeciálnu Cenu Sašky Fischerovej – malý veľký čin získali deti z Budče Vanessa Pondušová, Lucia Výbošťoková a Patrik Kido za pokus o záchranu zraneného psa.
Najviac hlasov v kategórii dobrý čin na nete získala Vanessa Buková za pomoc kamarátke v núdzi. V online ankete pre verejnosť Ľudia ľuďom cenu získali Viktória Trubanová, druhé miesto obsadila Mia Mišíková za organizáciu zbierok potravín. Tretie ocenenie získal osemročný Jakub Hoza za varenie vianočnej kapustnice pre bezdomovcov. Štvrté miesto patrí Zare Lovászovej, ktorá kúpila pre celú triedu červené nosy a podporila tým zdravotných klaunov. Mia Majzelová obsadila piate miesto ankety.
V prvej etape projektu občianske združenie Detský čin roka motivovalo deti k robeniu dobrých skutkov a vyzvalo ich i verejnosť k zaslaniu príbehov o dobrých skutkoch detí. Písali deti, učitelia, rodičia i neznámi ľudia, ktorým deti pomohli. Výberová komisia vybrala 40 príbehov, ktoré učitelia čítali na hodinách žiakom. Každé dieťa malo právo oceniť jeden príbeh z každej kategórie.