Polícia po analýze nehody dospela k záveru, že vodič BMW nezvládol riadenie a vykonal nebezpečný predbiehací manéver, čím ohrozil ostatných účastníkov cestnej premávky. Pri predbiehaní narazil do protiidúcej Škody Superb, ktorú šoféroval Peter Č. a následne aj do Volkswagenu Golf, ktorý šoféroval Ján V. V dôsledku silného nárazu skončili všetky tri vozidlá mimo cesty. Nehoda spôsobila nielen materiálne škody, ale aj vážne zranenia viacerým pasažierom a vodičom.

V troch havarovaných autách sa nachádzalo spolu osem osôb. Zo štyroch ľudí vo vozidle Volkswagen Golf utrpeli traja len ľahšie zranenia s predpokladanou dobou liečenia do siedmich dní. Jedna osoba však utrpela vážne zranenia, pričom lekári predpokladali dobu liečenia presahujúcu 42 dní. Vo vozidle Škoda Superb sa zranil vodič Peter Č., ktorého zdravotný stav si vyžiadal minimálne trojmesačnú pracovnú neschopnosť, píše regionálny denník Korzár. V BMW, kde sa nachádzal štátny tajomník Eštok, jeho manželka a vodič Milan V., boli všetci traja len ľahko zranení. Dychové skúšky preukázali, že žiadny z vodičov nebol pod vplyvom alkoholu.

Ministerstvo zahraničných vecí potvrdilo, že štátny tajomník Marek Eštok sa v čase nehody vracal z pracovného rokovania v Michalovciach. Na stretnutí sa zúčastnil aj primátor mesta Miroslav Dufinec. Náhodou mala v Michalovciach v ten istý deň program aj Eštokova manželka, ktorá je spisovateľkou. Počas jazdy v služobnom vozidle obaja manželia cestu nesledovali – Eštok bol sústredený na svoj mobilný telefón a jeho manželka počas jazdy telefonovala. Samotný vodič BMW Milan V. vypovedal, že jazdil v kolóne viacerých áut a keď pred ním idúce vozidlo začalo predbiehať, rozhodol sa pre rovnaký manéver. Keď sa už nachádzal v protismere, zistil, že proti nemu prichádza iné vozidlo, ale nemal už dostatočný priestor na bezpečné zaradenie sa späť do svojho pruhu. Napriek brzdeniu došlo k zrážke.
Prekročenie rýchlosti o takmer 70 km/hod
Podľa znaleckého posudku z odboru cestnej dopravy bol vodič BMW hlavnou príčinou nehody, keďže prekročil maximálnu povolenú rýchlosť 90 km/h až o 66 km/h, pričom sa pohyboval rýchlosťou približne 156 km/h. Okrem neprimeranej rýchlosti predbiehal kolónu áut na úseku cesty, kde nemal dostatočný výhľad na bezpečné vykonanie manévru. Týmto konaním ohrozil nielen seba a svojich pasažierov, ale aj ostatných účastníkov cestnej premávky. Svedok nehody, vodič Škody Superb, potvrdil, že v problematickom úseku cesty sa nachádza preliačina, ktorá obmedzuje viditeľnosť, čo mohlo prispieť k neskorej reakcii vodičov.
Po ukončení vyšetrovania bol Milan V. obvinený z dvoch prečinov ublíženia na zdraví. Vzhľadom na závažnosť situácie mu hrozilo až päťročné väzenie. Napokon však došlo k dohode medzi vodičom a prokuratúrou. V piatok sa na prokuratúre uzavrela dohoda o vine a treste, na základe ktorej Milan V. dostal trest odňatia slobody na 14 mesiacov s podmienečným odkladom na skúšobnú dobu 20 mesiacov. Okrem toho mu bol uložený zákaz šoférovania na 30 mesiacov, uviedla pre Korzár hovorkyňa košickej krajskej prokuratúry Jarmila Janová.

Poškodení účastníci nehody, ktorí utrpeli zdravotné komplikácie, boli s nárokom na náhradu škody odkázaní na civilné súdne konanie. Konečné potvrdenie dohody o vine a treste je v rukách súdu, ktorý sa bude prípadom ešte zaoberať. Nehoda tak poukazuje na dôležitosť dodržiavania dopravných predpisov a zodpovedného správania sa na cestách, najmä pri vysokej rýchlosti a nebezpečných predbiehacích manévroch.
