Po medializácii prípadu, na ktorý upozornil portál aktuality, galéria inštaláciu odstránila, zároveň kritizovala spomínané médium.
SNG prostredníctvom sociálnych sietí uviedla, že ozdoby na sochu umiestnil zamestnanec vrátnice z vlastnej iniciatívy. Cieľom jeho konania bolo údajne „spríjemniť atmosféru vo vypätom pracovnom prostredí“.

Na túto udalosť zareagoval aj nezávislý instagramový účet Slobodná národná galéria, ktorý dlhodobo upozorňuje na stratu odbornej úrovne v inštitúcii po odchode viacerých kurátorov.
„Dlhodobo upozorňujeme na riziko straty odbornosti v SNG. Varovali sme, že odchod odborníkov a odborníčok bude mať dopad aj na samotné diela. Ministerka aj všetci poverení sa tvárili, že majú adekvátne náhrady. Opak je realitou. Prvou obeťou sa stalo dielo Púpavy (1962) od Theodora Lugsa,“ uvádza administrátor účtu.
Theodor Lugs bol významným českým sochárom pôsobiacim na Slovensku. Vo svojej tvorbe sa venoval keramickému, kovovému a drevenému sochárstvu, ako aj kresbe, maľbe a úžitkovému umeniu.
Podľa interných informácií, ktoré získal portál aktuality, Lucia Hesterová, manažérka reštaurátorských činností Oddelenia ochrany zbierok, upozornila kolegov v internej komunikácii na neprípustnosť takéhoto zaobchádzania so zbierkovými predmetmi.
„Nie je povolené sa týchto diel dotýkať, nič na ne lepiť, ani na ne čokoľvek vešať,“ uviedla v e-maile zaslanom zamestnancom.
Od 1. apríla opustilo galériu viac ako sto pracovníkov vrátane kurátorov, marketingových expertov a členov dramaturgickej rady. Umelecká obec ako dôvod uvádza pretrvávajúci chaos v riadení galérie a nejasnú víziu jej ďalšieho smerovania. Ministerstvo kultúry však tieto tvrdenia odmieta.
