Platným rozhodnutím už disponoval úsek Žilina, Brodno – Kysucké Nové Mesto, po dnešku je proces EIA ukončený aj pre zvyšné dva chýbajúce úseky. „Súbežne beží verejné obstarávanie na zhotoviteľa pre všetky tri úseky, ktoré v krátkom čase bude ukončené a budeme vedieť podpísať zmluvu. Tým pádom sme bližšie k tomu, aby sme začali stavať,“ uviedol Ráž.
Minister životného prostredia Tomáš Taraba (nominant SNS) poznamenal, že NDS mala v procese posudzovania kvalitne pripravené podklady. „EIA bola pripravená kvalitne, NDS nám dala podklady, ktoré nám umožnili takto rýchlo rozhodnúť. Na druhej strane som rád, že už aj proces výberu zhotoviteľa je v absolútnom finále,“ skonštatoval Taraba.
Z trojice chýbajúcich úsekov diaľnice D3 má najbližšie k realizácii úsek Oščadnica – Čadca, Bukov, II. polprofil. Najvýhodnejšiu ponuku predložilo združenie troch spoločností s vedúcim členom Váhostav, ale aktuálne ešte prebieha už v poradí druhé námietkové konanie na Úrade pre verejné obstarávanie.

NDS už vyhodnotila aj tender na výstavbu úseku Kysucké Nové Mesto – Oščadnica, v ktorom najvýhodnejšiu ponuku predložila spoločnosť Skanska SK. Najdlhší chýbajúci úsek Žilina, Brodno – Kysucké Nové Mesto čaká na vyhodnotenie predložených ponúk.
Dva tunely na D1
Minister Taraba v rozkladovom konaní potvrdil prvostupňové rozhodnutie z procesu EIA pre diaľničný úsek D1 Turany – Hubová. Šéf envirorezortu o svojom rozhodnutí informoval na spoločnom brífingu s ministrom Rážom v Žiline. Spomínaný diaľničný úsek sa tak bude stavať vo variante s tunelmi Korbeľka a Havran.
