Horúčavy zvýšili spotrebu piva

Pivovary po prvý raz od vypuknutia krízy razantne zvyšujú predaj piva. Ľudia sú v horúčavách smädní a pivo je v kurze ako už dávno nie. Od júna do polovice júla sa jeho spotreba zvýšila v porovnaní s tým istým obdobím vlaňajška o desať percent.

16.07.2010 10:35
pivo
Ilustračné foto
debata (32)

Pivovary po prvý raz od vypuknutia krízy razantne zvyšujú predaj piva. Ľudia sú v horúčavách smädní a pivo je v kurze ako už dávno nie. Od júna do polovice júla sa jeho spotreba zvýšila v porovnaní s tým istým obdobím vlaňajška o desať percent.

Na smäde zarábajú všetky pivovary – nadnárodné giganty, menšie regionálne pivovary aj úplne malí výrobcovia. Malý pivovarník Jozef Valachovič zo Šurian predal v máji za 4 – 5 dní ledva jeden 50-litrový sud piva, teraz predá denne dva sudy. „Sezóna, ktorú otvorili lejaky a záplavy, vyzerala na úplný prepadák. Teraz mám stále plno a českí hostia z neďalekej Podhájskej, niektorí s priemerom päť – šesť pív, mi robia slušný obrat,“ pochvaľuje si pivovarník.

V horúčavách idú na odbyt ľahšie 10– a 11-percentné pivá, klasické ležiaky sa míňajú menej. Toto pravidlo sa však podľa regiónov mení. „Trendom je však celkom určite zvýšený predaj desiatky, a najmä nealkoholického piva,“ pripomína hovorkyňa spoločnosti Heineken Slovensko Hana Šimková. Kým predaj všetkého piva stúpol oproti začiatku minulého leta v Heinekene Slovensko o 15 percent, odbyt nealkoholického piva sa zvýšil o celých 20 percent.

„V lete platí priama úmera: čím je teplejšie, tým nižšie alkoholické pivo je vhodnejšie na uhasenie smädu,“ vysvetľuje Emil Mihálik z Pivovaru Steiger. Rastúca obľuba nealkoholických pív súvisí s tým, že v pivovaroch zvládli technológiu jeho výroby. Aj nealkoholické pivo navodzuje dojem, že ľudia pijú akoby pravé pivo.

32 debata chyba