„Mne to pripadá tak, že minister Figeľ, keďže vie, že nebude mať dostatok prostriedkov, tak hľadá bariéry a mení tieto stavby, ktoré sú koncepčne pripravené, aby ich mohol odsunúť. V tomto volebnom období, aby mohol nachystať iba papiere, ak vôbec ich nachystá, vediac, že nebude vedieť naakumulovať finančné prostriedky na túto výstavbu,“ domnieva sa Vážny.
Rozhodnutie Figeľa zmeniť trasovanie zo zeleného na červený variant označil za diletantizmus, pretože k nemu pristúpil bez poznania problematiky. „Zelený variant znamenal cenu približne 2,8 miliardy eur, samostatné užívanie stavby a odovzdanie do užívania do roku 2012,“ podotkol.
Červený variant cesty medzi Bratislavou a Dunajskou Lužnou síce podľa Vážneho znamená rovnakú cenu, ale zhotovená stavba nebude samostatne užívaniaschopná bez dostavania privádzača. „A to za ďalšie 3 miliardy eur zo štátneho rozpočtu,“ zdôraznil. Tento variant má aj environmentálny problém.