Predaj nových áut na Slovensku stúpol

11.04.2012 11:22
Škoda Vision D
Najsilnejšou značkou na slovenskom trhu je česká škodovka. Autor:

Predaj nových osobných automobilov na Slovensku v prvom štvrťroku stúpol o 5,7 percenta na 16 598 vozidiel. Jednotkou na trhu zostala česká Škoda Auto, ktorá si pozíciu v konkurencii ostatných značiek posilnila. Vyplýva to z údajov slovenského Združenia automobilového priemyslu.

Mladoboleslavská automobilka predala na Slovensku v prvých troch mesiacoch roka 4282 osobných vozidiel, čo oproti rovnakému obdobiu vlaňajška znamená nárast o 34 percent. Najväčší záujem bol o octavie. Trhový podiel českého výrobcu automobilov na celkovom počte registrácií nových osobných vozidiel tak presiahol 25 percent, vlani to bola pätina.

S odstupom na druhom mieste v počte registrácií skončil nemecký Volkswagen s podielom 9,4 percenta pred kórejskou značkou Kia s podielom 7,2 percenta. Zhruba šesť z desiatich nových automobilov si zaregistrovali právnické osoby, teda najmä firmy.

Pozitívny vývoj v počte registrácií nových áut by mohol pokračovať aj v druhom štvrťroku, ktoré podľa Združenia automobilového priemyslu dlhodobo patrí k najsilnejším obdobím pre predajcu vozidiel.

Automobilky Volkswagen, Kia Motors aj francúzsky PSA Peugeot Citroën majú na Slovensku svoje výrobné závody. Prakticky celá ich produkcia smeruje na export.

Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Ponuky zo Zľavy.Pravda.sk