RegioJet na trase Praha-Žilina pridá k súpravám vagóny z Rakúska

Firma RegioJet, ktorý je najväčším súkromným železničným dopravcom v Česku, nakúpila od rakúskych dráh 45 osobných vagónov.

12.01.2014 14:14
debata (1)

Počet vozňov RegioJetu pre diaľkovú osobnú dopravu sa viac ako zdvojnásobil. Má ich 95. Vagóny budú od marca pridané k súpravám jazdiacim na trase Praha – Ostrava – Žilina, povedal v nedeľu Aleš Ondrůj, hovorca holdingu Student Agency, ktorého je RegioJet súčasťou. Cenu nových vozidiel neuviedol. Na Slovensku RegioJet obsluhuje dopravu na juhu Slovenska na trati medzi Bratislavou a Komárnom.

Linku Praha – Ostrava – Žilina začala firma prevádzku 26. septembra 2011. Denne na nej vypraví desať spiatočných spojov. Súpravy tvorí sedem až osem vagónov. Často sú úplne zaplnené. Po obstaraní nových vagónov sa preto súpravy rozšíria až na desať vagónov.

Ide o vozidlá, ktoré prešli celkovou modernizáciou, uviedol hovorca. Doplnil, že 27 zo 45 železničných vagónov sú vozidlá typu Relax ponúkajúce cestovanie v kožených sedačkách umiestnených vo veľkopriestorovej časti (interiér typu lietadlo), prípadne v pohodlných business kupé so sedačkami po štyroch.

Firma RegioJet na trase Praha – Ostrava – Žilina vlani prepravila celkovo 1,6 milióna cestujúcich, pri porovnaní s predminulým rokom to bol nárast počtu pasažierov o 42,5 percenta. Majiteľ Student Agency Radim Jančura uviedol, že RegioJet má tento rok na tejto trase v pláne prepraviť o 30 percent cestujúcich viac ako vlani, čo by spolu predstavovalo 2,1 milióna prepravených pasažierov.

Pridanie nových vozidiel do súprav by podľa neho malo viesť k tomu, aby bola preprava pohodlnejšia, najmä v špičkách. „Chceme uspokojiť aj tých, ktorí si nechcú alebo nemôžu urobiť rezerváciu dopredu, jednoducho prídu k vlaku a chcú si kúpiť lístok a hneď cestovať,“ zdôraznil Jančura.

Doplnil, že RegioJet môže teraz zaradiť do prevádzky väčší počet vozidiel, než bude tzv. turnusová potreba. Osloví preto vlády Česka ​​a Slovenska s ponukou nasadenia týchto vozidiel na ďalšie vlaky v oboch krajinách.

„Sme pripravení bez nároku na dotácie prevziať prevádzku stratových diaľkových vlakov, ktorých prevádzku stále dotuje štát každoročne stovkami miliónov Kč,“ uviedol Jančura.

1 debata chyba
Viac na túto tému: #železnice #vlak #RegioJet