Najhodnotnejšou značkou sveta je Apple, najvplyvnejšou Ferrari

Najhodnotnejšou značkou na svete zostáva Apple s hodnotou 104,68 miliardy USD. Za ním je jeho hlavný konkurent Samsung, ktorého hodnota však rástla rýchlejšie ako hodnota Apple.

18.02.2014 17:47
debata

Najvplyvnejšou (alebo tiež najlepšie rozoznateľnou značkou), je druhý rok za sebou značka Ferrari. Vyplýva to z najnovšieho rebríčka zostavovaného spoločnosťou Brand Finance.

Hodnota Applu za posledný rok stúpla o pätinu a Samsungu o 34 percent. Z prvej desiatky tento rok vypadol výrobca nápojov Coca-Cola. Hodnota jeho značky sa znížila o jedno percento a skončila na 12 pozícii. Jedinou značkou v prvej desiatke, ktorá nie je zo skupiny technologických, telekomunikačných a internetových firiem, je maloobchodná Walmart. Aj táto značka je však ohrozená, pretože klesla z minuloročnej piatej na deviatu pozíciu.

Zoznamu 500 najhodnot­nejších značiek dominujú firmy zo Spojených štátov. Majú v ňom 185 značiek a v prvej desiatke dokonca deväť značiek. Druhá priečka patrí Japonsku. Za ním nasledujú Nemecko, Francúzsko a Británia. Čína, ktorá je druhou najväčšou ekonomikou sveta, obsadila šiestu pozíciu.

Najhodnotnejšími značkami v rebríčku sú tento rok banky, ktoré sú v ňom aj najpočetnejšie zastúpené. Celková hodnota značiek 71 bánk je 633 miliárd USD. Nasledujú technologické firmy s hodnotou 616 miliárd USD a 44 značkami. Telekomunikačné firmy tu majú 47 značiek v celkovej hodnote 500 miliárd USD.

Pri tvorbe hodnoty značky vychádza Brand Finance zo špecifických finančných údajov a údajov o príjmoch. Inak je tomu pri hodnotení sily značky, ktorá berie do úvahy aj ďalšie finančné ukazovatele, ako čistá marža, priemerný príjem na zákazníka, marketingové a reklamné výdavky alebo kvalitatívne ukazovatele, ako vplyv značky a vernosť. Vďaka tomu sa na prvú pozíciu dostala značka Ferrari, ktorá patrí talianskej automobilke Fiat. Ferrari je iba špecializovaným výrobcom športových áut a svojou veľkosťou a firemné hodnotou nemôže konkurovať nadnárodným značkám. V rebríčku najhodnotnejších značiek skončila značka Ferrari až na 350. pozícii.

Najhodnotnejšie značky sveta
poradie (v zátvorke umiestnenie vlani) značka hodnota (v miliardách USD)
 1. ( 1. ) Apple 104,68
 2. ( 2. ) Samsung 78,75
 3. ( 3. ) Google 68,62
 4. ( 4. ) Microsoft 62,78
 5. ( 10. ) Verizon 53,47
 6. ( 7. ) GE 52,53
 7. ( 11. ) AT&T 45,41
 8. ( 8. ) Amazon.com 45,15
 9. ( 5. ) Walmart 44,78
 10. ( 6. ) IBM 41,51
debata chyba
Viac na túto tému: #Apple #Samsung #Coca-Cola #značky