Leo Express chce predĺžiť vlakové spojenie z Prahy do Košíc

Český súkromný osobný prepravca Leo Express má záujem o predĺženie svojho vlakového spojenia Praha - Ostrava cez Žilinu do Košíc.

15.04.2014 17:54
debata (3)

Potvrdil to v utorok majiteľ a generálny riaditeľ spoločnosti Leoš Novotný pre portál idnes.cz s tým, že vlaky medzi Prahou a Košicami by mali jazdiť dvakrát denne oboma smermi. Ako povedal, o pridelenie trasy na Slovensku požiadali so Železničnou spoločnosťou Slovensko, a.s. (ZSSK). Pokiaľ podľa neho pôjde všetko hladko, mohli by čiernozlaté vlaky Leo Express spojiť českú metropolu s Košicami od 14. decembra. Leo Express tak nasleduje českého konkurenta RegioJet. Ten chce od zavedenia nového cestovného poriadku v závere roka tiež predĺžiť vlastnú linku IC vlakov z Prahy do Košíc. Zároveň plánuje začať aj s prevádzkou rýchlovlakov na trati Bratislava – Žilina – Košice.

Leo Express podľa idnes.cz teraz zvažuje, aký obchodný model pre vstup na trasu do Košíc zvolí. V hre sú zatiaľ rôzne scenáre, od komerčnej spolupráce oboch dopravcov až po podnikanie na vlastné komerčné riziko Leo Expressu. „Rešpektujeme procesy, ktoré musí ZSSK ako štátna firma splniť, aby mohla nadviazať spoluprácu s akoukoľvek súkromnou spoločnosťou. Preto potvrdzujeme, že prebiehajú rokovania o možnej spolupráci a jej výhodách pre slovenskú stranu, a ďalej nebudeme podrobnosti rokovaní komentovať,“ priblížil Novotný. V prípade ich neúspechu je Leo Express pripravený vstúpiť na trasu na vlastné komerčné riziko.

Novotný verí, že vstup Leo Expressu na slovenský trh bude atraktívny pre jeho spoločnosť aj cestujúcich. „Podľa našich prieskumov sa na trase pohybuje viac než pol milióna cestujúcich ročne a pritom ponuka vlakového spojenia, jeho rýchlosť a predovšetkým úroveň služieb je veľmi slabá,“ povedal Novotný. „Konkrétne časy sú predmetom rokovania so správcami infraštruktúry v Česku i na Slovensku. Dopravca má záujem vypraviť vlaky z oboch miest v ranných a popoludňajších hodinách,“ dodal majiteľ najmladšieho českého železničného dopravcu.

Hovorkyňa Železníc Slovenskej republiky (ŽSR) Martina Pavliková pre agentúru SITA v utorok uviedla, že Leo Express zatiaľ nepožiadal o pridelenie kapacity vlakov na uvádzanú trasu do Košíc. „ŽSR eviduje len žiadosti spoločnosti ZSSK a RegioJet,“ dodala.

Leo Express vstúpil na trh na sklonku roku 2012. Firma uzavrie minulý rok v strete. Firma sa však v druhom polroku 2013 bez započítania nákladov na odpisy a úroky (EBITDA) dostala do plusu zhruba 9 mil. CZK.

3 debata chyba
Viac na túto tému: #železnice #Košice #Leo Express