Cenu známky zatiaľ nezverejnil, médiá ale špekulujú, že by stála 100 eur ročne. Majitelia vozidiel registrovaných v Nemecku by si mohli náklady na diaľničnú známku odpočítať z dane za vlastníctvo motorového vozidla, povedal Dobrindt v rozhlasovej stanici Bayerischer Rundfunk.
Diaľničné známky by mali mať rovnakú podobu ako v Rakúsku alebo v Česku či Slovensku. „Je to jednoduché, prináša to málo nákladov na byrokraciu, ľudia to poznajú z okolitých krajín a dá sa to realizovať v prijateľnom časovom rámci,“ povedal Dobrindt o zavedení diaľničných známok.
Minister očakáva, že výnos z ich predaja by sa ročne pohyboval okolo 250 miliónov eur. Tieto peniaze by mali smerovať výhradne na rozvoj dopravnej infraštruktúry.
Koľko bude ročná známka stáť, Dobrindt neuviedol. Konštatoval len, že suma 100 eur, o ktorej už dlhšiu dobu špekulujú médiá, je „zaujímavé číslo“.
Dobrindt v rozhovore tiež uviedol, že majitelia ekologicky menej náročných vozidiel by mali mať na diaľničnú známku zľavu. Týkalo by sa to predovšetkým hybridných áut alebo áut na čisto elektrický pohon. K zavedeniu zľavy vedie ministra snaha, aby spustenie systému diaľničných známok nezdražilo dopravu pre nemecké vodiča. Majitelia vozidiel s ekologickým pohonom totiž platia na dani z vlastníctva auta menej než 100 eur.
Dobrindt tvrdí, že systém spoplatnenia nemeckých diaľnic bude v súlade s právom európskej únie. Zo strany Európskej komisie totiž v minulosti znela kritika pôvodného plánu ministerstva dopravy, ktoré chcelo zaviesť poplatok za diaľnice len pre cudzincov.