Interné vládne správy vypracované ministerstvami financií, vnútra a hospodárstva podľa časopisu ukazujú, že mýto by mohlo stáť vládu viac peňazí, než koľko prinesie. Môže byť tiež v rozpore s nemeckou ústavou a pravidlami Európskej únie.
Podľa kritikov mýta je systém vypracovaný tak, aby ošklbal cudzincov, pretože nemeckí motoristi zaplatia za využitie ciest ročný poplatok v priemere 88 eur, ale súčasne sa im o rovnakú sumu zníži daň z auta. Mýto sa tak v skutočnosti bude vzťahovať iba na zahraničné motoristov.
Návrh na zavedenie mýta vyvolal spor v rámci veľkej koalície kancelárky Angely Merkelovej, pretože bavorská Kresťanská únia (CSU) na ňom trvá, kým Kresťanskodemokratická únia (CDU) a sociálni demokrati (SPD) sú skeptickí a obávajú sa, či je v súlade s pravidlami EÚ.
Podľa ministerstva dopravy by ročné príjmy z mýta mali predstavovať 600 miliónov eur. Podľa ministerstva financií však administratívne náklady môžu byť vyššie ako tieto príjmy, napísala agentúra Reuters.